Φόρτιση εν κινήσει εξελίσσει ο όμιλος Stellantis

Arena del Futuro Stellantis

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν βαρέως στις τεχνολογίες που θα μπορούσαν να εξαλείψουν τα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και όμιλος Stellantis επικεντρώνεται στην τεχνολογία της φόρτισης εν κινήσει με την «Αρένα του Μέλλοντος».

Η ανάπτυξη και εφαμοργή της συγκεκριμένης τεχνολογίας, όπως είναι ευνόητο, θα μπορούσε να αποτελέσει μια άρτια λύση. Όχι μόνο θα αφαιρούσε το άγχος της αυτονομίας και την καθυστέρηση της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά θα είχε και έμμεσα οφέλη: την κατασκευή και τοποθέτηση μικρότερων μπαταριών, με αντίστοιχα ευεργετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον, αλλά και για το κόστος των αυτοκινήτων.

Πέραν της ανάτπυξης της τεχνολογίας των μπαταριών, μια σειρά από νέες τεχνολογίες αναπτύσσονται προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, στη Γερμανία δοκιμάζονται ήδη πιλοτικά οι πρώτες εναέριες καλωδιώσεις φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volvo έχει ξεκινήσει από το 2013 μια αντίστοιχη μελέτη εν κινήσει φόρτισης, ενώ η Renault το 2017 δημιούργησε μια πίστα δοκιμών της τεχνολογίας DEVC (Dynamic Electric Vehicle Charging), αν και μήκους μόνο 100 μέτρων.

Και τώρα, και ο γιγαντιαίος όμιλος Stellantis των 14 αυτοκινητοβιομηχανιών, επενδύει βαρέως στην ίδια τεχνολογία, στο πλαίσιο της συνολικής επένδυσης 30 δισεκατομμύριων Ευρώ που κάνει για την ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη λογισμικών για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο Γαλλο-ιταλικός όμιλος κατασκεύασε την «Arena del futuro», ένα σιρκουί δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Α45 της Ιταλίας που συνδέει το Μιλάνο με τη Μπρέσια, σε συνεργασία με διεθνείς φορείς, πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα της Ευρώπης. Το σιρκουί έχει μήκος 1.050 μέτρων και επιτρέπει τις δοκιμές σταδίου 3 της τεχνολογίας DWPT (Dynamic Wireless Power Transfer).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία DWPT επιτρέπει στα οχήματα να φορτίζονται ασύρματα, με ρεύμα ισχύος 1 MW που κυκλοφορεί σε καλωδιώσεις που είναι τοποθετημένες κάτω από την άσφαλτο. Φυσικά, προκειμένου να γίνει η ασύρματη φόρτιση τα οχήματα απαιτείται να έχουν έναν συμβατό δέκτη για τη μεταφορά της ενέργειας στη μπαταρία τους.

Σύμφωνα με τη Stellantis, η προηγμένη συνδεσιμότητα του συστήματος IoT (Internet of Things) θα εξασφαλίσει τη μέγιστη οδική ασφάλεια μέσω διαρκούς διαλόγου μεταξύ των ειδικών σημάτων που θα εκπέμπει ο αυτοκινητόδρομος και θα λαμβάνει το όχημα.

Οι πρώτες δοκιμές στην «Arena del futuro» έγιναν ήδη, με ένα Fiat 500e και με το λεωφορείο Iveco E-Way, τα οποία «κάλυψαν αρκετά χιλιόμετρα». Προς το παρόν η Stellantis δεν έδωσε δεδομένα σχετικά με το ρυθμό φόρτισης. Η Renault, πάντως, το 2017 είχε πετύχει στη δική της πίστα φόρτιση της τάξης των 20 kW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Anne-Lise Richard, επικεφαλής του τομέα e-Mobility της Stellantis, είπε: «Είναι μια λύση τεχνολογικής αιχμής, που παρέχει μια ολοκληρωμένη απάντηση για τα προβλήματα αυτονομίας και φόρτισης που προκαταλαμβάνουν τους αγοραστές. Επιταχύνουμε το ρόλο μας στον καθορισμό της κινητικότητας του μέλλοντος, και με αυτό το δεδομένο η τεχνολογία DWPT ευθυγραμμίζεται με την επιθυμία μας να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας».

Η τεχνολογία της ασύρματης φόρτισης εν κινήσει έχει, φυσικά, αρκετές δυσκολίες. Το τεράστιο κόστος και ο μεγάλος χρόνος εγκατάστασής της είναι ένα από τα βασικά, όπως και η τροποποίηση των σημερινών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να γίνουν συμβατά. Επιπλέον, υπάρχει -προς το παρόν, ίσως- σημαντική απώλεια ενέργειας μεταξύ αυτής που αποστέλλει ο δρόμος και αυτής που το αυτοκίνητο λαμβάνει. Είναι, όμως, σίγουρα ένα ακόμη σημαντικό βήμα μεγάλης δυναμικής.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ