Η βαυαρική εταιρεία προστίθεται σε εκείνες που εξελίσσουν για τα EV τους ένα λογισμικό που θα προσομοιώνει τόσο τη λειτουργία όσο και τον ήχο ενός παραδοσιακού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.
Πολλοί από τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εκφράσει τη νοσταλγία τους για την παλιά, καλή οδήγηση με τη χρήση μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, και ήδη αρκετοί κατασκευαστές -μεταξύ των οποίων η Hyundai, και τώρα η BMW- προσπαθούν να ικανοποιήσουν την επιθυμία τους αυτή, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Ο Frank van Meel, διοικητής του τμήματος BMW M, επιβεβαίωσε πως αν βρεθεί ο τρόπος να προσομοιώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τη λειτουργία ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, τότε μπορεί τα EV να γίνουν πιο ελκυστικά ακόμα και για τους πιο “σκληροπυρηνικούς” λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, όπως τους πελάτες της εταιρείας του.
BUY NOW
Για την ακρίβεια, λέει ο Van Meel, αυτός ο προσομοιωτής του παραδοσιακού συστήματος μετάδοσης θα μπορούσε να προσφέρει την πλήρη εμπειρία της οδήγησης με μηχανικό κιβώτιο, διαθέτοντας ακόμα και επιλογέα στο κεντρικό τούνελ και συμπλέκτη.
Η BMW M υποστηρίζει ότι οι σχετικές μελέτες της τα τελευταία χρόνια έχουν οδηγήσει σε ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες λύσεις. Ο Van Meel εξήρε την αντίστοιχη τεχνολογία που εξέλιξε η Hyundai για το Ioniq 5 N, στο οποίο η λειτουργία ενός παραδοσιακού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προσομοιώνεται μέσω λογισμικού με ιδιαίτερη ακρίβεια και απόλυτα ρεαλιστικά.
Οι Κορεάτες, συγκεκριμένα, έχουν καταφέρει να προσομοιώσουν την καμπύλη ροπής για κάθε σχέση του κιβωτίου ξεχωριστά, και την έχουν συνδυάσει με την αναπαραγωγή του ήχου που προέρχεται από τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα του θερμικού Hyundai i30 N.
Ο ήχος είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικός για τη BMW, όσο και η αίσθηση της αλλαγής ταχυτήτων, και πόσω μάλλον για τα σπορ αυτοκίνητα του τμήματος Μ. “Όταν οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μία μόνο σχέση μετάδοσης, είναι δύσκολο να νιώσεις κάποια συναισθήματα. Κι επιπλέον, στην πίστα δεν έχεις την αίσθηση της ταχύτητας με την οποία κινείσαι. Δεν υπάρχει σημείο αναφοράς”, είπε ο Van Meel.
Προς το παρόν το τμήμα Μ της BMW δεν έχει ξεκαθαρίσει σε ποιά ηλεκτρικά της αυτοκίνητα θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά αυτή η προσομοίωση του παραδοσιακού μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Όπως το πιθανότερο είναι ότι θα την δούμε το 2027 στα πρώτα από τα ηλεκτρικά BMW M που θα χτιστούν πάνω στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse.