Η αναγέννηση της Fiat προχωρά ολοταχώς: η οικονομική της επιβίωση και η μεταμόρφωσή της σε «Tesla του φτωχού» θα βασιστεί σε τρία υπερ-εμπορικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα - το νέο Panda και δύο συμπαγή SUV.
Μέχρι στιγμής οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζει για το 2024 το νέο Panda, που όλα δείχνουν ότι θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Stellantis στη Σερβία - και όχι επί ιταλικού εδάφους.
Ωστόσο, νέες πληροφορίες αναφέρουν τώρα ότι η Fiat ετοιμάζει και δύο συμπαγή SUV, που θα παρουσιαστούν το 2023 και το 2025 αντίστοιχα. Πολλοί εκτιμούν ότι το πρώτο από την τριάδα των νέων Fiat, το πρώτο SUV, θα παρουσιαστεί πολύ σύντομα, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, και θα βγει στην ευρωπαϊκή αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
BUY NOW
Με το SUV αυτό η Fiat θα ξαναμπεί στο Segment B, από το οποίο απουσιάζει από το 2018 που έφτασε στο τέλος της διαδρομής του το Punto. Μόνο που τώρα δεν θα μπει με ένα supermini, αλλά με ένα B-SUV, δεδομένου του τεράστιου εμπορικού ενδιαφέροντος στην κατηγορία.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστή η ονομασία του αυτοκινήτου, αλλά εικάζεται ότι μπορεί να ανασύρει από το παρελθόν το ένδοξο όνομα Fiat 600, ή να λέγεται Panda SUV ή Uno Cross. Το σίγουρο είναι ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP της Stellantis, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία, μαζί με το Jeep Avenger και την Alfa Romeo Brennero.
Οι διαστάσεις θα είναι περεμφερείς με τα άλλα δύο «αδέλφια» του στον όμιλο Stellantis, δηλαδή θα έχει μήκος περίπου στα 4,10 μέτρα. Όσο για το σχεδιασμό του, επίσης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα βασίζεται στη σχεδιαστική «γλώσσα» που εγκαινίασε το πρωτότυπο Centoventi το 2019. Εικάζεται ότι, για τα προσεχή χρόνια, το B-SUV της Fiat δεν θα είναι μόνο αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά θα έχει και υβριδικές εκδόσεις.
Το δεύτερο SUV της ιταλικής εταιρείας αναμένεται το 2025. Το μήκος του, στα 4,40 μέτρα περίπου, θα το τοποθετεί πλησιέστερα στην κατηγορία C-SUV και ακόμα δεν είναι γνωστό αν θα βασίζεται στην εκτεταμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMP ή στη νέα αρχιτεκτονική STLA Medium. Η φημολογία αναφέρει ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ότι ενδεχομένως θα αποτελέσει το διάδοχο του Tipo, και ότι θα κατασκευάζεται στη Μπούρσα της Τουρκίας.
Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο για το μέλλον της Fiat θα αρχίσει να ξεδιαλύνεται σύντομα - όπως ήδη συνέβη με την Alfa Romeo, που εξασφάλισε σε χρόνο-ρεκόρ την επιβίωσή της και επανήλθε στα φώτα με τη μεγάλη επιτυχία της Tonale. Το ίδιο φιλοδοξεί να κάνει και η Fiat, σε μικρότερου μεγέθους και τιμής κατηγορίες αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς.