H Mazda στην αντεπίθεση: Έρχονται 8 νέα ηλεκτρικά ως το 2030

Mazda MX-30

Η εταιρεία της Χιροσίμα προγραμματίζει να εμπλουτίσει τη γκάμα της με 7 ή 8 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, με λογισμικό και ηλεκτρονικά συστήματα που θα εξελίξει σε συνεργασία με την Toyota.

Το επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, υποστηρίζοντας ότι τα μοντέλα αυτά θα αντιπροσωπεύουν ποσοστό 25-40 τοις εκατό των ετήσιων πωλήσεών της από το 2030. Παρόλα αυτά, ο Moro θεωρεί ότι εξακολουθεί να υφίσταται στην εταιρεία η αβεβαιότητα σχετικά με τις προβλέψεις για τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον.

Κεντρική φωτό & πάνω: Το ηλεκτρικό Mazda MX-30
Κεντρική φωτό & πάνω: Το ηλεκτρικό Mazda MX-30
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, είπε πως η Mazda εξακολουθεί να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν είναι ακόμη έτοιμη να αποφασίσει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Ένας από τους κύριους λόγους είναι ότι, παγκοσμίως, η ζήτηση για τα θερμικά και υβριδικά της αυτοκίνητα παραμένει αρκετά ισχυρή.

Αυτό ισχύει κατά κύριο λόγο στις ΗΠΑ, όπου η ιαπωνική εταιρεία γνώρισε αύξηση των πωλήσεών της κατά 21% φέτος, και προβλέπει περισσότερες από 400 χιλιάδες πωλήσεις μέσα στο 2024. Εκεί το μόνο ηλεκτρικό της Mazda είναι το ΜΧ-30, το οποίο μάλιστα δεν θα συνεχίσει να διατίθεται για πολύ ακόμη, και το μόνο της plug-in υβριδικό το CX-90 (που θα έρθει στην Ευρώπη ως CX-80).

Mazda CX-90
Mazda CX-90

Έτσι, η Mazda δεν ακολουθεί την επιθετική πολιτική άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση. «Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα για εμάς είναι ότι η ζήτηση [ηλεκτρικών] είναι αβέβαιη», λέει ο Masahiro Moro. «Στην αγορά σήμερα η πραγματικότητα για την ηλεκτροκίνηση, και ειδικά για τα EV, είναι πως ο ρυθμός δεν είναι τόσο υψηλός. Οπότε μπορεί να ξεκινήσουμε λίγο πιο αργά. Όχι απαραίτητα από άποψη χρονισμού, αλλά από άποψη μετάβασης [στην ηλεκτροκίνηση].

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Για αυτό μας αποκαλώ ως διεθνή παρατηρητή των EV. Από τώρα μέχρι το 2030 είναι η περίοδος που ανατέλλει ο εξηλεκτρισμός, και πρέπει να περάσουμε αυτόν τον δρόμο που έχει πολλές αναταράξεις. Πρέπει απλώς να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και στις επιθυμίες των καταναλωτών. Αυτή τη στιγμή οι πελάτες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, διαφορετικές από τα ηλεκτρικά μπαταρίας», κατέληξε ο Ιάπωνας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro

Παρόλα αυτά, μεσοπρόθεσμα, η Mazda έχει κάνει τα πλάνα της για τον εμπλουτισμό της γκάμας της με 7 ή και 8 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Έχει ήδη θεσπίσει τον τομέα e-Mazda, μέσω του οποίου θα εξελίξει και θα διαθέτει τα νέα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάνω σε μια καινούρια, κλιμακωτή πλατφόρμα, και με μπαταρίες των ιαπωνικών Panasonic και Envision AESC.

Το πρώτο από τα μοντέλα αυτά αναμένεται την περίοδο 2025-'27 και πιστεύεται ότι θα είναι ένα Crossover που θα διατίθεται με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες. Σχετικά με το λογισμικό και τα ηλεκτρονικά συστήματά τους, η Mazda θα συνεργαστεί με την Toyota για τον περιορισμό του κόστους εξέλιξης και παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία αυτή, λέει ο Moro, θα περιορίσει κατά 70-80% το κόστος εξέλιξης του λογισμικού και των ηλεκτρονικών συστημάτων διαχείρισης της λειτουργίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Θυμίζουμε ότι η Mazda συμμετέχει παράλληλα στην κοινοπραξία Prime Planet Energy & Solutions μαζί με τις Toyota και Panasonic για την εξέλιξη των νέας τεχνολογίας μπαταριών για τα μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ