H μικρή επανάσταση της Marelli που αυξάνει την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Electric Car Battery

Η ιταλική Marelli παρουσίασε ένα πρωτοποριακό σύστημα ασύρματης διαχείρισης της ενέργειας της μπαταρίας, που βελτιώνει σημαντικά την αποδοτικότητα της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης της ενέργειας είναι κομβικής σημασίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι ο εγκέφαλος που χειρίζεται το όλο σύστημα ηλεκτροκίνησης, ελέγχοντας την ασφαλή λειτουργία του, τη φόρτιση, τη σταθερή απόδοση και τη διάρκειά του. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της φόρτισης αυτό καθορίζει πόση ηλεκτρική ενέργεια περνά σε κάθε κυψέλη της μπαταρίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα Battery Management System (wBMS) της Marelli αφαιρεί τα καλώδια από το σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, αποκομίζοντας αρκετά οφέλη που επιτυγχάνουν περισσότερη ευελιξία στη χρήση της ενέργειας, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και βελτιωμένη αξιοπιστία. Συν το εξτρα κέρδος της μείωσης του κόστους των καλωδιώσεων.

Στην πράξη, η νέα ασύρματη τεχνολογία της ιταλικής εταιρείας επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ των μπαταριών και της μονάδας ελέγχου περιορίζοντας κατά 90% η χρήση καλωδιώσεων, και απλοποιώντας σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή και τοποθέτηση των μπαταριών.

Αυτό, με τη σειρά του, περιορίζει το βάρος, και κατά συνέπεια αυξάνει την ενεργειακή αποδοτικότητα. Επιπλέον, το wBMS εξοικονομεί χώρο για την τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας, με αντίστοιχα οφέλη στην αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας του αυτοκινήτου.

Για τη λειτουργία του συστήματος η Marelli εξέλιξε ένα περίπλοκο λογισμικό με σύνθετους αλγόριθμους, το οποίο βασίζεται στην πατέντα «Sensor Fusion» της εταιρείας. Οι αλγόριθμοι υπολογίζουν κρίσιμες παραμέτρους όπως την κατάσταση φόρτισης, λειτουργίας και ισχύος της μπαταρίας, για να στέλνουν στη συνέχεια κρίσιμες πληροφορίες στα υπόλοιπα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία, το σύστημα Wireless BMS μπορεί να ενσωματωθεί σε πολλαπλές ηλεκτρικές πλατφόρμες διαφορετικών αυτοκινήτων και μεγεθών, με ελάχιστες και σχετικά ασήμαντες τροποποιήσεις σε αυτές. Και μπορεί, έτσι, παράλληλα με τη διαρκή εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών, να φέρει τεράστια πρόοδο στην αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του κοντινού μέλλοντος.

Για την ακρίβεια, η τεχνολογία wBMS ήδη ξεκινά να διατίθεται από τη Marelli στους κατασκευαστές, και αναμένεται να βρει το δρόμο της προς τα αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι το 2024.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ