Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό Audi RS 3

Audi RS3

Η Audi ξεδιπλώνει τα πλάνα της για τα προσεχή χρόνια, με ηλεκτρικά μοντέλα αυτονομίας άνω των 700 km και ταχείας φόρτισης, που θα έχουν στην κορυφή τους το κορυφαίων επιδόσεων ηλεκτρικό RS3.

Ξεκινώντας από τη νέα γενιά του A3, το συμπαγές hatchback του Ingolstadt θα μεταμορφωθεί σε αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία που θα προσεγγίζει τα 600 χιλιόμετρα και uα διατίθεται σε δικίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα είτε τετρακίνητη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Δεν θα έχει πλέον υβριδικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Η 5η γενιά του Audi A3 θα βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) που εξελίσσει -υπό το Project Trinity- ο όμιλος Volkswagen, και προορίζει για το νέο sedan Volkswagen ID.4, και επίσης θα διαθέτει επόμενης γενιάς τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Η παρουσίαση του νέου Α3 προγραμματίζεται για το 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο ότι η δικίνητη έκδοση του Α3 θα έχει τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, και την κίνηση επίσης, η 5η γενιά του hatchback θα είναι η πρώτη μη-εμπροσθοκίνητη της ιστορίας του, που πάει πίσω στο 1996. Οι τετρακίνητες εκδόσεις θα είναι φυσικά πολύ ισχυρότερες, παραπέμποντας στα σημερινά Audi S3 και RS3.

To τρέχον ηλεκτρικό Audi A3 e-tron
To τρέχον ηλεκτρικό Audi A3 e-tron

Η άκρως εμπορική ονομασία RS3 θα παραμείνει και στην ηλεκτρική εποχή του μοντέλου, και θα είναι το αυτοκίνητο εισόδου στα ηλεκτρικά Audi επιδόσεων. Θα ακολουθούν αντίστοιχες πανίσχυρες εκδόσεις των καινούριων Audi A4 και A6, και τα υφιστάμενα Audi E-tron και Audi E-tron GT - μεταξύ των υπολοίπων σπορ ηλεκτρικών που θα προτεθούν τα προσεχή χρόνια.

Η ηλεκτροκίνηση RS3 E-tron θα αντικαταστήσει τους εν σειρά πεντακύλινδρους κινητήρες βενζίνης της σημερινής γκάμας, και λέγεται ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h του ηλεκτρικού RS3 θα έρχεται σε 3,8 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι η Audi έχει επιβεβαιώσει πως από το 2026 θα κατασκευάζει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά της μοντέλα βασίζονται προς το παρόν στην παλαιότερη πλατφόρμα MEB και στην καινούρια PPE (Premium Platform Electric), ενώ η SSP είναι προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας. Τα πλεονεκτήματα της τελευταίας είναι το χαμηλότερο ύψος του δαπέδου, και η δυνατότητα διαμόρφωσης για μεγαλύτερου εύρους μοντέλα.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι η SSP επιδέχεται αρχιτεκτονική 800V, που επιτρέπει ταχύτερους χρόνους φόρτισης από τις σημερινές πλατφόρμες 400V όπως η ΜΕΒ. Η ταχυφόρτιση στην πρώτη περίπτωση μπορεί να φτάσει μέχρι τα 270kW, που προσφέρει σε φόρτιση 10 λεπτών περίπου 140 χιλιόμετρα αυτονομίας. Με αυτή τη νέα πλατφόρμα, η Audi υποστηρίζει ότι τα νέα της μοντέλα θα ξεπερνούν σε αυτονομία τα 700 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πλατφόρμα SSP, επίσης, προσφέρει στους σχεδιαστές του νέου Α3 τη δυνατότητα να τροποποιήσουν ολοκληρωτικά τις διαστάσεις και τη χωροταξία της νέας 5ης γενιάς, σε σημείο που να μην θυμίζει σχεδόν τίποτα από την τρέχουσα. Θα έχει πιο κοντούς προβόλους, μικρότερο καπό, μεγαλύτερου μήκους καμπίνα και μεγαλύτερους θόλους. Πάντως, αναμένεται να συνεχίσει να διατίθεται τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε 4θυρη sedan έκδοση.

Σε ό,τι αφορά στα άλλα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Audi, η εταιρεία του Ingolstadt αναμένεται να ακολουθήσει το παράδειγμα των Mercedes και BMW και να μην προχωρήσει στην κατασκευή κάποιου μοντέλου μικρότερου από το Α3. Τα μικρά αυτοκίνητα ήδη εγκαταλείπονται, με το τέλος της διαδρομής των Audi A1 και Q2, διότι προσφέρουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους.

To πρωτότυπο Audi AI:ME του 2019
To πρωτότυπο Audi AI:ME του 2019

Σε αυτή την περίπτωση, είναι άγνωστο το μέλλον του συμπαγούς πρωτοτύπου Audi AI:ME του 2019, ενός φουτουριστικού αυτόνομου αυτοκινήτου πόλης που είχε παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία. Ωστόσο, ορισμένες σχεδιαστικές του τάσεις αναμένεται να εφαρμοστούν στα μελλοντικά Audi, και κάποιες από τις ιδέες του στο νέο A3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα προσεχή χρόνια, η γερμανική εταιρεία προετοιμάζει την παρουσίαση του ανανεωμένου Audi E-tron το 2023, με αύξηση της αυτονομίας σε περισσότερα από 600 km, για να αντιμετωπίσει με περισσότερες αξιώσεις τις BMW iX και Mercedes EQE.

Για το 2024 προετοιμάζει το Audi Q6 E-tron, δηλαδή την ηλεκτρική εκδοχή του Q5 που θα βασίζεται στην πλατφόρμα ΡΡΕ και θα μοιράζεται τεχνολογίες με την ηλεκτρική Porsche Macan EV. Κι ακόμη, για το ίδιο έτος, τα Audi A4 E-tron και A6 E-tron. Το πρώτο θα έρθει αντιμέτωπο με τα Tesla Model 3, Polestar 2 και BMW i4, ενώ το δεύτερο θα διαδεχθεί το Α6, με την κορυφαία του φυσικά έκδοση RS6.

Το πρωτότυπο Audi GrandSphere
Το πρωτότυπο Audi GrandSphere
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, το 2024 επίσης αναμένεται το Audi A8 E-tron, το περίφημο «ιδιωτικό jet για το δρόμο» που θα έρθει αντιμέτωπο με τη BMW i7, βασισμένο στο εντυπωσιακό πρωτότυπο Grandsphere. Θα έχει GT χαρακτηριστικά και επιδόσεις, θα διαθέτει όλες τις κορυφαίες και τελευταίες τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης, και φυσικά θα είναι υπερπολυτελές και με μινιμαλιστικό εσωτερικό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ