Οι μπαταρίες στέρεου τύπου θα φέρουν, προς το τέλος της δεκαετίας, την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση - και η Nissan επισπεύδει τα πλάνα της για την εξέλιξή τους.
Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας των μπαταριών στέρεου τύπου πηγάζουν από τη μεγαλύτερη ενεργειακή τους πυκνότητα. Αυτή προσφέρει στους κατασκευαστές την ευκαιρία να μειώσουν σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος, το βάρος και το κόστος της μπαταρίας για να πετύχουν την ίδια αυτονομία, είτε να αυξήσουν εντυπωσιακά την αυτονομία με μεγαλύτερες μπαταρίες.
Η Nissan προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην ηλεκτροκίνηση, όπου άλλοτε πρωταγωνιστούσε κυρίως με το Leaf, εξελίσσοντας με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό τις μπαταρίες στέρεου τύπου. Και δεν θέλει απλά να καλύψει το δρόμο που έχασε, αλλά και να περάσει τον ανταγωνισμό της, κυρίως την εγχώρια Toyota, προλαβαίνοντάς την στη χρήση των μπαταριών στέρεου τύπου.
BUY NOW
Για το σκοπό αυτό, ήδη κατασκευάζει το εργοστάσιο μπαταριών της στη Yokohama, το οποίο εκτιμά ότι θα μπει σε φουλ ρυθμό παραγωγής το 2028. Εκεί, από τον Απρίλιο του '28, θα παράγει μπαταρίες συνολικής ενέργειας 100 Mwh ανά μήνα.
Μέχρι τότε, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Nissan υπολογίζει ότι θα έχει έτοιμα τα πρώτα πρωτότυπα των μπαταριών στέρεου τύπου το Μάρτιο του 2025, τα οποία εν συνεχεία θα δοκιμάζει και θα εξελίσσει για να ξεκινήσει την αρχική τους παραγωγή ένα χρόνο αργότερα.
Ο προγραμματισμός της Nissan είναι και μικρότερος σε διάρκεια και ταχύτερος σε σχέση με το πλάνο της Toyota, η οποία επενδύει επίσης βαρέως στις μπαταρίες στέρεου τύπου τα τελευταία χρόνια. Όμως, παρότι ήδη δοκιμάζει τα πρώτα πρωτότυπα, παραμένει συντηρητική στα σχέδιά της.
Συγκεκριμένα, η Toyota δεν προραμματίζει να κατασκευάσει τις πρώτες της μπαταρίες στέρεου τύπου πριν το 2027, και υπολογίζει ότι το 2030 δεν θα παράγει περισσότερες από 10.000 τέτοιες μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Αντιθέτως, η Nissan πιστεύει ότι σε τέσσερα χρόνια θα είναι σε θέση να παράγει μπαταρίες συνολικής ενέργειας 1.2 GWh το χρόνο, που θα είναι αρκετές για περίπου 20.000 ηλεκτρικά του μεγέθους του Leaf ή για 12.000 μεγαλύτερα ηλεκτρικά, του μεγέθους του Tesla Model S. Αν τα καταφέρει, η Nissan θα πάρει ένα προβάδισμα από την Toyota σε αυτό τον τεχνολογικό αγώνα.
Η πρόκληση, πάντως, είναι μεγάλη και για τους δύο αυτούς κολοσσούς της αυτοκίνησης. Οι μπαταρίες στέρεου τύπου παρουσιάζουν μεγάλες δυσκολίες για να γίνουν λειτουργικές και αξιόπιστες στις πραγματικές συνθήκες της καθημερινής χρήσης. Αυτό συνεπάγεται τεράστιο κόστος εξέλιξης και μακροχρόνιες προσπάθειες.