Rosenbauer RT: Το πρώτο ηλεκτρικό πυροσβεστικό του κόσμου

Rosenbauer RT

H ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται με τόσο γοργούς ρυθμούς που πλέον άρχισε να βρίσκει εφαρμογή ακόμα και σε οχήματα άμεσης επέμβασης, όπως στο πυροσβεστικό όχημα RT που παρουσίασε η αυστριακή Rosenbauer.

Το μήκους 7,20 μέτρων πυροσβεστικό πήρε την ονομασία του από τα αρχικά των λέξεων Revolutionary Technology («Επαναστατική Τεχνολογία»), καθώς δεν είναι η ηλεκτροκίνηση η μόνη επαναστατική τεχνολογία του διαθέτει. Η καμπίνα του βασίζεται στο μονοκόκ σχεδιασμό, οι πίσω τροχοί έχουν τετραδιεύθυνση για καλύτερους ελιγμούς (επιτυγχάνοντας κύκλο στροφής μόλις 12,5 μέτρων) και το σύστημα ανάρτησής του είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία της ανάρτησής του δεν έχει να κάνει με τον έλεγχο της οδικής συμπεριφοράς, όπως στα επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά με τις διαφορετικές πυροσβεστικές ανάγκες. Η ανάρτηση επιτρέπει τη ρύθμιση του RT σε τέσσερα επίπεδα απόστασης από το έδαφος.

Στο χαμηλότερο, των 17,5 εκατοστών, επιτρέπει την εύκολη φόρτωση του εξοπλισμού. Στο υψηλότερο, των 47 cm, επιτρέπει την πρόσβαση σε δύσβατα σημεία, την κίνηση εκτός δρόμου ή τη διάσχιση υδάτινων περασμάτων για την πρόσβαση σε δασικές πυρκαγιές, καθώς και την άμεση επέμβαση σε πλυμμυρισμένες περιοχές.

Η Rosenbauer έχει τοποθετήσει στο RT δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- που παίρνουν την ενέργειά τους από τη μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh στο δάπεδο. Ωστόσο, υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας του και με δεύτερη μπαταρία, για το διπλασιασμό της ενέργειας στα 100 kWh, η οποία τοποθετείται κάθετα μεταξύ της καμπίνας και της δεξαμενής ύδατος.

Η ηλεκτρική αυτονομία του RT φτάνει τα 100 χιλιόμετρα στην πόλη, αλλά αν οι ανάγκες το επιβάλλουν ένας εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 268 ίππων την επεκτείνει κατά 500 ακόμα χιλιόμετρα, χρησιμοποιώντας τα 125 λίτρα του diesel στο ρεζερβουάρ καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο θερμικός κινητήρας, άλλωστε, διασφαλίζει και τη λειτουργία της αντλίας νερού για πέντε ώρες - διότι η μπαταρία, πλήρως φορτισμένη, δεν αρκεί για περισσότερο από μία ώρα άντλησης του νερού από τη δεξαμενή των 3,75 τόννων.

Το Rosenbauer RT περιλαμβάνει μεγάλο μέρος από τη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που συναντά κανείς σε επιβατικά αυτοκίνητα (όπως τα hill-assist για εκκίνηση σε ανηφόρα, blind-spot monitoring για το τυφλό σημείο του καθρέπτη, lane-departure warning για την παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας, και προειδοποίηση πρόσκρουσης front collision warning) αλλά και συστήματων ειδικά για φορτηγά, όπως το turning assist.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλες αξιοσημείωτες τεχνολογίες του, τέλος, είναι οι οθόνες που απεικονίζουν μέσω καμερών την εικόνα του πίσω και των πλαϊνών καθρεπτών, αλλά και η μεγάλη οθόνη 17 ιντσών στο ταμπλό από την οποία ο οδηγός ελέγχει τα συστήματα του οχήματος ή λαμβάνει εντολές από την πυροσεβστική υπηρεσία.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ