Είναι όντως τα EV πιο επιρρεπή στην ανάφλεξη σε σχέση με τα θερμικά αυτοκίνητα; Πόσο ασφαλή είναι τα ηλεκτρικά όταν παίρνουν φωτιά; Και πρέπει να ανησυχούν οι υποψήφιοι αγοραστές ενός EV; Διαβάστε τις απαντήσεις.
Τα αναρίθμητα Videos στο διαδίκτυο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν τυλιχθεί στις φλόγες προκαλούν, εύλογα, ανησυχία σχετικά με την ασφάλεια των EV, όμως στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Η πρόσφατη μελέτη του φορέα EV Fire Safe στην Αυστραλία, με στοιχεία από όλη τη δεκαετία του 2010, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πιο επιρρεπή στη φωτιά σε σχέση με τα θερμικά. Για την ακρίβεια, αναφλέγονται σε μικρότερο ποσοστό από εκείνα με κινητήρα βενζίνης ή diesel.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει ότι το 0,0012% όλων των EV που πουλήθηκαν αυτή τη δεκαετία έπιασαν φωτιά, ποσοστό που είναι πολύ μικρότερο από το 0,1% των θερμικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα The Guardian, στη Νορβηγία -η οποία από νωρίς έχει κάνει ευρείας κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση- έχει διαπιστωθεί ότι τα θερμικά αυτοκίνητα έχουν προκαλέσει 4 έως 5 φορές περισσότερες πυρκαγιές σε σχέση με τα ηλεκτρικά.
Παράλληλα, η Υπηρεσία Άμεσης Επέμβασης της Σουηδίας διαπίστωσε ότι το 2022 προκλήθηκαν 68 φωτιές ανά 100.000 αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και μόνο 3,8 φωτιές ανά 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιοι αστερίσκοι. Ο πρώτος είναι πως το ρίσκο πυρκαγιάς στα EV αυξάνεται μαζί με την ηλικία τους, καθώς οι μπαταρίες θα παλιώνουν. Ο δεύτερος αστερίσκος είναι πως όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πιάσει φωτιά, τα πράγματα είναι πολύ πιο επικίνδυνα. Και είναι πολύ δυσκολότερο για την πυροσβεστική υπηρεσία να την κατασβέσει.
Συγκεκριμένα, οι κυψέλες της μπαταρίας που πιάνουν φωτιά μπορούν να εισέλθουν σε μια κατάσταση που ονομάζεται "θερμική διαρροή". Σε αυτή την περίπτωση, η χημική αντίδραση που ξεκίνησε τη φωτιά είναι αυτοσυντηρούμενη: η θερμότητα απελευθερώνει ενέργεια, η οποία απελευθερώνει ακόμη περισσότερη θερμότητα.
Η θερμοκρασία αυξάνεται αρκετά και η φωτιά μπορεί να είναι πολύ πιο δύσκολη στην κατάσβεσή της. Οι πυρκαγιές των EV απελευθερώνουν ένα σύννεφο εύφλεκτων ατμών που μπορεί να εκραγεί και να προβάλει φλόγες σαν πίδακες.
Επιπλέον, μετά την εξουδετέρωση της φωτιάς σε ένα EV αυτή μπορεί να αναζωπυρωθεί, ακόμα και αρκετή ώρα αργότερα. Η EV Fire Safe διαπίστωσε ότι το ποσοστό αναζωπυρώσεων στα EV φτάνει στο 13% - και σε μία περίπτωση η αναζωπύρωση ήρθε 68 ημέρες μετά την αρχική φωτιά.
Το νερό βοηθά στην κατάσβεση των πυρκαγιών των μπαταριών στα EV. Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο για τους πυροσβέστες να στείλουν το νερό απευθείας στη μπαταρία, λόγω του περιβλήματος που την προστατεύει από ζημιές.
Επιπλέον, οι μπαταρίες τοποθετούνται συνήθως κάτω από το υπόλοιπο όχημα, γεγονός που περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα. Η κατάσβεση μιας πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί περισσότερο χρόνο από μια φωτιά κινητήρα εσωτερικής καύσης και πολύ περισσότερο νερό.
Το σβήσιμο της φωτιάς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο εργοστάσιο της Nissan στο Tennessee των ΗΠΑ χρειάστηκε περίπου 170 τόνους νερού! Ο αριθμός αυτός είναι υπερπολλαπλάσιος του νερού που χρειάζεται για την κατάσβεση της φωτιάς ενός θερμικού αυτοκινήτου.
Με τα μικρά ποσοστά πυρκαγιών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το ρίσκο για την ασφάλειά σας είναι αντίστοιχα μικρό, με την αγορά ενός EV. Είναι μικρό, αλλά όχι ανύπαρκτο. Εξάλλου, οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου βρίσκονται πλέον σε πληθώρα των καθημερινών συσκευών που χρησιμοποιούμε, καθότι αποθηκεύουν πολλή ενέργεια σε περιορισμένο χώρο. Και σε τέτοιες συσκευές έχουν εμφανιστεί, σπανίως, προβλήματα ανάφλεξης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ