Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Lamborghini θα είναι ένα Crossover 2+2 θέσεων, όπως επιβεβαίωσε η Sant' Agata, μαζί με τα νέα για το διάδοχο της Aventador την Άνοιξη του 2023.
H Lamborghini μπαίνει στο δρόμο του εξηλεκτρισμού της προγραμματίζοντας να παρουσιάσει δύο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, και το πρώτο από αυτά θα είναι -τι άλλο;- ένα Crossover το 2028. Οι φήμες αναφέρουν ότι θα έχει την ονομασία Revuelto, και ότι από άποψη μεγέθους θα τοποθετηθεί σε διαφορετική κατηγορία από την Urus.
Το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, θα είναι ένα coupe sportcar επίσης 2+2 θέσεων, το οποίο θα βασιστεί στο σχέδιο του πρωτοτύπου Estoque από το μακρινό 2008. Μετά από αυτά τα δύο ηλεκτρικά, θα υπάρξει και η δυνατότητα στην ιταλο-γερμανική εταιρεία να παρουσιάσει τη νέα, επίσης αμιγώς ηλεκτρική, γενιά της Urus.
BUY NOW
Η μετάβαση των Huracan και Aventador στον πλήρη εξηλεκτρισμό, όμως, αργεί ακόμα. Αντ' αυτής, το 2024 τόσο τα δύο supercars όσο και η Urus θα μετατραπούν σε plug-in υβριδικά, στο πλαίσιο του στόχου της Lambo να περιορίσει στο μισό τις εκπομπές ρύπων της γκάμας της ως το 2025. Ο διάδοχος της Aventador αναμένεται να κάνει την πρεμιέρα του την Άνοιξη του 2023.
Η ανασχεδιασμένη Urus με τη PHEV μονάδα ισχύος θα παρουσιαστεί επίσημα αυτό τον Αύγουστο στο Concours d' Elegance της Pebble Beach στην Καλιφόρνια, ενώ ο διάδοχος της Huracan αναμένεται περί το 2024.
Οι περισσότεροι πελάτες της Lamborghini είναι πλέον έτοιμοι να κάνουν τη μετάβαση αρχικά και υβριδικά supercars και super-SUV και έπειτα στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υποστηρίζει ο CEO της εταιρείας Stephan Winkelmann. Η στρατηγική εξηλεκτρισμού της εταιρείας εν πολλοίς θα εξαρτηθεί από τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την παράταση στους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων να προσαρμοστούν στους νέους Νόμους περιορισμούς των ρύπων του 2035.
«Προς το παρόν, οι ηλεκτρικοί κινητήρες ταιριάζουν περισσότερο σε μοντέλα όπως το Crossover και η Urus», συνέχισε ο Winkelmann. «Υπάρχουν πτυχές των ηλεκτρικών supercars που πρέπει ακόμη να αναλυθούν εις βάθος, όπως η απόκριση της ανάρτησης, η αίσθηση των φρένων και η μετάδοση της ισχύος. Θα εργαστούμε σκληρά πάνω σε αυτά τα επόμενα χρόνια.
»Ο πρώτος στόχος είναι να λανσάρουμε δύο ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Έχουμε ακόμη λίγο χρόνο για να αποφασίσουμε αν θα κρατήσουμε στη ζωή κάποιους θερμικούς κινητήρες ή αν θα μεταβούμε πλήρως στους ηλεκτρικούς. Φυσικά θα προσαρμοστούμε στις αποφάσεις της ΕΕ, αλλά πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν και τα άλλα μέρη του κόσμου», κατέληξε.