Η Lotus αναδιπλώνεται από την ηλεκτροκίνηση, εξελίσσει και πάλι υβριδικούς κινητήρες
Η βρετανική Lotus αλλάζει στρατηγική και εγκαταλείπει τον αρχικό στόχο της πλήρους γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2028.
Η Lotus, θυγατρική του κολοσσιαίου κινεζικού ομίλου Geely, ανακοίνωσε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou -μέσω του διευθύνοντος συμβούλου Feng Qingfeng- ότι θα στραφεί σε υβριδικούς κινητήρες υψηλών επιδόσεων, απαντώντας στη χαμηλή ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά πολυτελών αυτοκινήτων.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Δύο από τις αιτίες για αυτές είναι η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης και η απροθυμία των καταναλωτών να εγκαταλείψουν τους παραδοσιακούς κινητήρες.
BUY NOW
Ενδεικτικό είναι πως η ζήτηση για υβριδικές λύσεις αυξάνεται και στην Κίνα, παρότι η ασιατική χώρα είναι πλέον ο παγκόσμιος ηγέτης της ηλεκτροκίνησης. Οι καταναλωτές προτιμούν την ευελιξία και αυτονομία που προσφέρουν οι υβριδικοί κινητήρες έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για πιο ισορροπημένες λύσεις.
Στους πρώτους δέκα μήνες του 2024, η Lotus πούλησε μόλις 8.631 οχήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων το 35% διατέθηκαν στην Ευρώπη και το 25% στην Κίνα. Οι αριθμοί αυτοί αναδεικνύουν τη δυσκολία προσαρμογής των πολυτελών καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα.
Έτσι λοιπόν, σε αυτό το πλαίσιο, οι νέες Lotus Emeya και Eletre ενδέχεται να εξοπλιστούν με υβριδικούς κινητήρες υψηλών επιδόσεων, πιθανώς με range extenders και συστήματα υπερταχείας φόρτισης.
Η συνεργασία της Lotus με τη Geely και η απόκτηση του 50% των τεχνολογιών κινητήρων της Renault προσφέρουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ανάπτυξη προηγμένων υβριδικών τεχνολογιών.
Επιπλέον, για να ξεπεράσει την κρίση, η Lotus στρέφεται και πάλι στην παράδοσή της, στα ελαφριά σπορ αυτοκίνητα, τα οποία θα είναι εμπνευσμένα από θρυλικά μοντέλα όπως η Lotus Elise. Με την έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και το ελαφρύ σχεδιασμό, η Lotus εκτιμά ότι μπορεί να ξανακερδίσει το κοινό της.