Citroen e-C3

Η CATL παρουσίασε μπαταρία που αποδίδει ακόμα και στους -40° Κελσίου

EV battery winter

Η τεχνολογία των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και ο κινεζικός κολοσσός CATL το επιβεβαίωσε με άλλη μια εντυπωσιακή εξέλιξη - που λύνει το πρόβλημα αυτονομίας στο δριμύ ψύχος.

Η νέα αυτή καινοτομία της CATL είναι μια μπαταρία νατρίου-ιόντων (sodium-ion), η οποία διατηρεί την απόδοσή της ακόμη και σε θερμοκρασίες έως -40° Κελσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η τεχνολογία υπόσχεται να δώσει λύση σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα (EV), και ειδικά σε περιοχές που παρουσιάζονται ψυχρές κλιματολογικές συνθήκες: την απώλεια αυτονομίας.

Οι μπαταρίες νατρίου-ιόντων παρουσιάζουν χαμηλότερο κίνδυνο θερμικής αστάθειας, υψηλή απόδοση σε υψηλές θερμοκρασίες και είναι οικονομικότερες σε σύγκριση με τις μπαταρίες λιθίου-ιόντων. Όπως ανακοινώθηκε, τα πρώτα οχήματα στην Κίνα που εξοπλίζονται με αυτή τη νέα τεχνολογία είναι τα Jac Yiwei EV.

Ο Wu Kai, επικεφαλής μηχανικός της CATL, δήλωσε κατά την ομιλία του στο Συμπόσιο World Young Scientists ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτές τις μπαταρίες διατηρούν σταθερή την αυτονομία τους ακόμη και σε συνθήκες ψύχους έως -40° C.

Παρά τις θετικές ενδείξεις, η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών αυτών παραμένει χαμηλότερη από τις μπαταρίες λιθίου-ιόντων. Ο στόχος είναι να φτάσει τις 200 Wh/kg, ώστε να αποτελέσει μια βιώσιμη επιλογή για οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την περίπτωση, οι μπαταρίες νατρίου-ιόντων θα είναι ιδανικές για ηλεκτρικά οχήματα πόλης, που δεν χρειάζονται μεγάλη αυτονομία αλλά προσφέρουν προσιτές λύσεις για καθημερινές μετακινήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ