2.000 χλμ. με μια φόρτιση - Η μπαταρία που αλλάζει τα δεδομένα

Tailan New Energy

Η περιορισμένη αυτονομία ήταν εδώ και χρόνια η Αχίλλειος Πτέρνα των ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως στον τομέα αυτό γίνονται άλματα και τίποτα δεν μπορεί πια να θεωρηθεί αδύνατο. Ούτε καν η αυτονομία της τάξης των 2000 χιλιομέτρων!

Οι μπαταρίες στερεού τύπου (solid state) είναι δεδομένο πως αποτελούν το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων. Με τον χρονικό ορίζοντα που είχαμε για την εφαρμογή τους τα 3-4 χρόνια από σήμερα. Ώσπου ήρθε η Tailan New Energy!

Ποια είναι αυτή; Μία κινεζική εταιρεία που ισχυρίζεται πως έχει προλάβει στο sprint αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Nissan, Honda και Toyota αλλά και εταιρείες παραγωγής εταιρειών, όπως οι CATL, LG Energy Solution και QuantumScape, που όλες δουλεύουν ήδη πάνω σε αυτή την τεχνολογία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλες τους, φλερτάρουν ή έχουν ήδη πετύχει αυτονομίες σε τετραψήφιο νούμερο και μιλούν για λανσαρίσματα μοντέλων εφοδιασμένων με μπαταρίες στερεού τύπου, το 2027 ή το 2028.

Τι λέει λοιπόν η Tailan New Energy; Ισχυρίζεται ότι έχει ήδη αναπτύξει το πρώτο πρωτότυπο μιας νέας μπαταρίας στερεάς κατάστασης, με τη μεγαλύτερη αυτονομία που έχει δει ποτέ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: έως και 2000 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση!

Για να το πετύχει, έχει φτάσει στην καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα ανά κιλό μέχρι στιγμής, διπλασιάζοντας αυτή από τις μπαταρίες ρεύματος. Όλα αυτά, με τη χρήση υλικών πλούσιων σε λίθιο και την εύρεση ενός ηλεκτρολύτη υψηλής απόδοσης ικανού να βελτιώσει την ικανότητα αποθήκευσης.

Η μεγάλη διαφορά μεταξύ αυτού του τύπου μπαταριών και των πιο παραδοσιακών, για παράδειγμα ιόντων λιθίου, βρίσκεται στον ηλεκτρολύτη. Οι τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιούν ένα αγώγιμο υγρό που είναι συνήθως άλας λιθίου, ενώ οι νέες χρησιμοποιούν μια αγώγιμη ένωση που είναι στερεή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μένει να δούμε αν αυτά τα νούμερα θα αποδειχθούν αληθή ή υπέρ-αισιόδοξες προβλέψεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ