Η Tesla χτίζει στη Σαγκάη εργοστάσιο μπαταριών -Αλλά όχι για αυτοκίνητα

Tesla Megapack

Η εταιρεία της Καλιφόρνιας επένδυσε 200 εκατομμύρια δολάρια στο νέο της εργοστάσιο στην κινεζική μητρόπολη για την κατασκευή μπαταριών που θα αποθηκεύουν ρεύμα για επιχειρήσεις και νοικοκυριά.

Το εργοστάσιο αυτό θα παράγει τα αποκαλούμενα “Megapacks”, που είναι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας για εργοστάσια, επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και νοικοκυριά. Καθένα “Megapack” θα έχει αρκετή ενέργεια για να παρέχει ρεύμα σε 3.600 σπίτια για μία ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραγωγή των μπαταριών αυτών θα ξεκινήσει στο νέο εργοστάσιο της Tesla το πρώτο τρίμηνο του 2025, με στόχο να κατασκευάζει 10.000 “Megapacks” το χρόνο. Ήδη, η εταιρεία διαθέτει μια αντίστοιχη εγκατάσταση στη δυτική όχθη των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με αναλυτές, η κίνηση αυτή μπορεί να μεταμορφώσει το διεθνές ενεργειακό σκηνικό, καθώς τα “Megapacks” της Tesla μπορούν να σταθεροποιήσουν το ηλεκτρικό δίκτυο, να περιορίσουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και να υποστηρίξουν περιατέρω τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Ενσωματώνοντας αυτές τις προηγμένες μπαταρίες στις υποδομές τους, τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας μπορούν να βελτιώσουν την ενεργειακή τους αποδοτικότητα και να περιορίσουν τα επιχειρησιακά τους έξοδα.

Η κατασκευή αυτού του εργοστασίου της Tesla στη Σαγκάη προχώρησε παρά την ένταση που επικρατεί στις διπλωματικές σχέσεις της Κίνας με τις ΗΠΑ, και τον ανηλεή εμπορικό “πόλεμο” μεταξύ των δύο χωρών. Και επετεύχθη χάρη σε κατ' ιδίαν συνάντηση του ισχυρού άνδρα της Tesla, Elon Musk, με τον Κινέζο πρωθυπουργό Li Qiang.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Li Qiang, μάλιστα, χαρακτήρισε το εργοστάσιο αυτό ως μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας. Σύμφωνα με την κυβέρνηση της ασιατικής χώρας, οι σχετικές διαπραγματεύσεις με την Tesla και η αδειοδότηση του εργοστασίου διήρκησαν μόνο ένα μήνα - χρόνος που θεωρείται πολύ λίγος σε μια χώρα όπου δυτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μεγάλα γραφειοκρατικά προβλήματα.

Κατά συνέπεια, η ταχύτητα επίτευξης της συμφωνίας υποδεικνύει ότι ήταν προς το στρατηγικό συμφέρον και των ΗΠΑ και της Κίνας η κατασκευή του εργοστασίου αυτού.

Για τους Αμερικανούς, η επέκταση της Tesla στην κατασκευή των “Megapacks” δείχνει μια στρατηγική αλλαγή πλεύσης, καθώς περιορίζει την εξάρτηση της εταιρείας από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και της επιτρέπει να γίνει παγκόσμιος πρωταγωνιστής στην τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας.

Αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που φημολογείται ότι η Tesla αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες σχετικά με το πιο προσιτό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 ευρώ - την ώρα που οι Κινέζοι πλημμυρίζουν την παγκόσμια αγορά με όλο και πιο φτηνά ηλεκτρικά, και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν απαντήσει ή πρόκειται σύντομα να απαντήσουν με τις δικές τους αντίστοιχες προτάσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ