Η επίτευξη 1.000 χιλιομέτρων ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μόνο μία φόρτιση είναι ο στόχος της έρευνας και εξέλιξης αρκετών κατασκευαστών, και τώρα η Tesla φέρεται να είναι κοντά στην πραγμάτωσή του.
Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση των κυλινδρικών μπαταριών 4680 στην Tesla Battery Day του 2020, η εταιρεία του Elon Musk φέρεται να βρήκε τις λύσεις στις τεχνικές προκλήσεις της μπαταρίας των 1.000 χιλιομέτρων αυτονομίας.
Πρόσφατα, η αμερικανική εταιρεία αύξησε σημαντικά το ρυθμό παραγωγής μπαταριών: τον Ιούνιο ανακοίνωσε ότι η παραγωγή μπαταριών έφτασε στις 50 εκατομμύρια μονάδες, ενώ πρόσφατα μια ακόμη πιο ενθαρρυντική ανακοίνωση επιβεβαίωσε τις φήμες ότι μέσα σε λίγους μήνες η παραγωγή διπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 100 εκατομμύρια.
BUY NOW
Η ταχεία αύξηση υποδηλώνει ότι η Tesla ίσως έχει λύσει προηγούμενες αδυναμίες, που σχετίζονται με τη δυνατότητα κλιμάκωσης της παραγωγής. Ενώ τα πρώτα 50 εκατομμύρια κυψέλες χρειάστηκαν 29 μήνες, τα επόμενα 50 εκατομμύρια παράχθηκαν σε μόλις ένα τρίμηνο.
Αν και ακόμα δεν έχουν υπάρξει επίσημες πληροφορίες σχετικά με αυτό, η αλλαγή ενδέχεται να οφείλεται στην υιοθέτηση της τεχνολογίας ξηράς καθόδου, η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα κατά τη διάρκεια δοκιμών στο πρωτότυπο Cybertruck.
Τουλάχιστον αυτή είναι η φήμη που κερδίζει έδαφος, αν και κανείς από την εταιρεία δεν έχει δώσει διευκρινίσεις. Η πρόοδος στην παραγωγή των μπαταριών 4680 θα μπορούσε να φέρει σημαντικά οφέλη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντος, και να αποτελέσει το σκαλοπάτι που απαιτείται για την μπαταρία αυτονομίας 1.000 χιλιομέτρων.
Ειδικότερα, οι μπαταρίες αυτές -λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας με μικρότερο μέγεθος και βάρος- θα μπορούσαν να επιτρέψουν την έναρξη παραγωγής του Model 2, εφ’ όσον εντέλει λάβει αυτή την ονομασία, ενός μοντέλου για στο οποίο ο ίδιος ο Musk έχει αναφερθεί πολλαπλά - χαρακτηρίζοντάς το «επαναστατικό» σε κάθε τομέα για την ιστορία της Tesla.
Το κύριο πλεονέκτημα του Model 2 έγκειται στην πολύ ανταγωνιστική του τιμή, καθώς οι εκτιμήσεις τοποθετούν τη βασική του έκδοση στις 25.000 ευρώ. Αυτή τη στιγμή, μόνο η Stellantis μπορεί να επιδείξει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης σε αυτή την τιμή, όπως το νέο Citroen e-C3 και το Fiat Grande Panda, που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα.
Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε το Dacia Spring, το μικρό αυτοκίνητο πόλης του ομίλου Renault, το πιο οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά, αλλά και το επερχόμενο ηλεκτρικό Renault 5 που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες.