Η Tesla αποφάσισε να προχωρήσει το πλάνο της για τη χρήση των Superchargers της και από τους χρήστες διαφορετικής μάρκας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ξεκινώντας με 31 σταθμούς φόρτισης στην Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Γαλλία.
Οι ιδιοκτήτες των Tesla δεν αναμένεται να χαρούν και τόσο με αυτή την εξέλιξη, όμως η αμερικανική εταιρεία προχώρησε στο «ξεκλείδωμα» ορισμένων σταθμών του δικτύου φόρτισης Tesla Supercharger στην Ευρώπη για τους κατόχους και άλλης μάρκας αυτοκινήτων, αρκεί να έχουν καλώδιο σύνδεσης Combo CCS.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά στην Ολλανδία τον περασμένο Νοέμβριο, όπου απελευθερώθηκαν για χρήση από οποιονδήποτε 10 σταθμοί φόρτισης. Ακολούθησαν άλλοι 15 στη Νορβηγία, και τώρα ανακοινώθηκε ότι άνοιξαν 16 σταθμοί με Superchargers στη Γαλλία - που παρέχουν συνολικά 230 θέσεις φόρτισης, κυρίως σε χώρους στάθμευσης στο οδικό δίκτυο της ενδοχώρας.
BUY NOW
Κάθε σταθμός έχει από 8 ως 28 ταχυφορτιστές, τύπου V2 και V3 - που παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης με ρυθμό 150 kW ή 250 kW, αντίστοιχα. Φυσικά από αυτό καθορίζεται και η τιμή της κάθε kWh, που κοστίζει 0,57 Ευρώ για τον κάτοχο ενός αυτοκινήτου που δεν είναι Tesla. Αν η μπαταρία του έχει, για παράδειγμα, χωρητικότητα 70 kWh, η πλήρης φόρτιση θα του κοστίζει 40 Ευρώ.
Σε περίπτωση συχνής χρήσης του δικτύου των Superchargers, οι οδηγοί μπορούν να κάνουν μηνιαία συνδρομή της τάξης των 12,99 Ευρώ στην Tesla, και σε αυτή την περίπτωση η τιμή της kWh πέφτει στα 0,40 €. Το ποσό αυτό αποσβένεται με μία πλήρη φόρτιση, καθώς -πάντα για μια μπαταρία 70 kWh- το κόστος της δεν ξεπερνά τα 28 Ευρώ.
Η τιμή φόρτισης μπορεί να έχει διαφορές μεταξύ κάθε σταθμού, αλλά το σίγουρο είναι ότι σε όλους η χρέωση εξακολουθεί να γίνεται από την Tesla βάσει κιλοβατώρας. Η Ionity, από την άλλη πλευρά, πλέον χρεώνει με το λεπτό.
Δεδομένου ότι σε όλη την Ευρώπη έχουν παρατηρηθεί εντάσεις σε ταχυφορτιστές σχετικά με την προτεραιότητα και το χρόνο αναμονής, η τακτική της Ionity αποσκοπεί να αποσυμφορεί το δίκτυο φορτιστών της και να αποτρέπει τη συνήθεια κάποιων οδηγών να αφήνουν το αυτοκίνητό τους συνδεδεμένο ακόμα και αφότου έχει φορτιστεί πλήρως.
Η Tesla λύνει αυτό το πρόβλημα χρεώνοντας το χρήστη με 1 ευρώ για κάθε λεπτό που αφήνει το αυτοκίνητό του συνδεδεμένο μετά την ολοκλήρωση της φόρτισης, και αφότου περάσει ένα πεντάλεπτο. Η χρέωση αυτή, ωστόσο, γίνεται μόνο αν η πληρότητα όλου του σταθμού φόρτισης έχει ξεπεράσει το 50%.
Πάντως, σε σχέση με τους κατόχους ενός Tesla, όλοι οι υπόλοιποι χρήστες των Superchargers θα πρέπει να μπουν σε μια λίγο πιο περίπλοκη διαδικασία για την ενεργοποίηση της φόρτισης. Οι πρώτοι δεν χρειάζεται να κάνουν το οτιδήποτε - απλώς μπαίνουν στο σταθμό και συνδέουν το Tesla τους με το φορτιστή.
Αντίθετα, οι οδηγοί μη-Tesla ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κατεβάσουν την εφαρμογή της Tesla στο smartphone, να δημιουργήσουν λογαριασμό, να καθορίσουν τη μέθοδο πληρωμής, να εντοπίσουν τον κοντινότερο Supercharger, να συνδέσουν το αυτοκίνητό τους εκεί, έπειτα να βρουν στο smartphone το φορτιστή στον οποίο έχουν συνδεθεί. Και να πατήσουν Start.