Εκτός του bZ4X, η Toyota θα φέρει στην Ευρώπη την επόμενη 3 τριετία άλλα 5 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δημιουργώντας έτσι μια πλήρη γκάμα αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους.
Το bZ4X είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη που λανσαρίστηκε μέσα στη χρονιά που διανύουμε, όντας το πρώτο μοντέλο της νέας υπό-μάρκας bZ που αναφέρεται σε αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Η υπό-μάρκα αυτή των Ιαπώνων αναμένεται να «γεμίσει» με νέα μοντέλα τα επόμενα χρόνια και το πρώτο από αυτά θα είναι ένα νέο μικρό ηλεκτρικό SUV που θα λανσαριστεί το 2023.
BUY NOW
Εκτός από αυτό, θα ακολουθήσει ένα ακόμη compact ηλεκτρικό SUV/Crossover, αλλά και 3 μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα, ώστε να φθάσουμε το 2026 στη γκάμα των 6 διαφορετικών ηλεκτρικών επιλογών της Toyota.
Σε ό,τι αφορά στο compact SUV/Crossover, αυτό αναμένεται να προκύψει από το πρωτότυπο bZ που παρουσίασε το Νοέμβριο η εταιρεία στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Το αυτοκίνητο παραγωγής θα έρθει το 2025, έχοντας τις ίδιες διαστάσεις με το πρωτότυπο (π.χ. μήκος 4,538 μέτρα). Η ονομασία του θα είναι «bZ3X».
Πριν από το μοντέλο αυτό, το 2024 αναμένεται η Toyota να φέρει ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό μεγάλο SUV, που θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμα της. Επίσης, θα ακολουθήσει και ένα νέο ηλεκτρικό sedan, στις διαστάσεις περίπου του bZ4X της μεσαίας κατηγορίας, ενώ το 5ο νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι ένα pick-up, εκεί όπου έτσι κι αλλιώς η μάρκα έχει μια μακρά παράδοση με το Hilux.
Στόχος της Toyota είναι με τη νέα γκάμα ηλεκτρικών της αυτοκινήτων να φθάσει στο 2030 να πουλά κατά 50% ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, έχοντας πάντα ως ορόσημο το 2035 όταν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχρεωτικά θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Η επίτευξη αυτού του στόχου σύμφωνα πάντα με του ανθρώπους της μάρκας θα γίνει σταδιακά, ξεκινώντας από το 2025 όπου το 10% των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη θα αφορά σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το 80% σε υβριδικά και plug-in υβριδικά.
Από εκεί και πέρα το ποσοστό των υβριδικών και plug-in υβριδικών της μάρκας θα μειωθεί, προς όφελος των αμιγώς ηλεκτρικών. Σε ό,τι αφορά τώρα στα μοντέλα μόνο με μοτέρ εσωτερικής καύσης, το 2025 οι πωλήσεις τους θα αφορούν μόλις στο 10% των ταξινομήσεων της μάρκας στην Ευρώπη και στη συνέχεια αυτές θα εκμηδενιστούν, αφού έτσι κι αλλιώς δεν θα υπάρχει πλέον κάποιο μοντέλο αμιγώς βενζινοκίνητο ή diesel στη γκάμα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ