Η Toyota επαναστατεί -Πού θα τοποθετεί τους κινητήρες των μοντέλων της

Toyota bZ4X 1

Η τεχνολογία των ηλεκτρικών μοτέρ που περιλαμβάνονται εσωτερικά των τροχών των EV μπορεί να φέρει τεράστια οφέλη στην ηλεκτροκίνηση - και πλέον η Toyota έχει μπει στην εξέλιξή τους.

Η ιαπωνική εταιρεία κατέθεσε στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) μια σχετική πατέντα από τον Οκτώβριο του 2023, και μία δεύτερη τον περασμένο Ιούλιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σχέδια δείχνουν το κιβώτιο ταχυτήτων να χρησιμοποιεί δύο ελικοειδή γρανάζια και αξονικά ρουλεμάν, τα οποία -σύμφωνα με την Toyota- επιτρέπουν στο σύστημα μετάδοσης να αντέχει τα φορτία ώθησης στα γρανάζια με ελάχιστη αύξηση του βάρους.

Η ελαχιστοποίηση του βάρους του κιβωτίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας, που είναι μέχρι στιγμής ένα από τα κύρια εμπόδια στην εξέλιξη των κινητήρων εντός των τροχών.

Οι πατέντες που κατατίθενται δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα μετασχηματιστούν σε εξαρτήματα παραγωγής. Όμως, η κατάθεσή τους αποδεικνύει ότι η Toyota επενδύει αρκετά στην τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων-εντός-των-τροχών, τον τελευταίο καιρό.

Για την ακρίβεια, φαίνεται ότι οι Ιάπωνες επανέφεραν στη ζωή τις μελέτες αυτής της τεχνολογίας που ξεκίνησαν πριν από 15 χρόνια για μια ηλεκτρική έκδοση του citycar iQ. Ωστόσο, το τελευταιο εντέλει κυκλοφόρησε με ένα τυπικό σετ ηλεκτροκινητήρα εντός του ρύγχους αυτοκινήτου. Πιο πρόσφατα, η Toyota παρουσίασε ηλεκτροκινητήρες-εντός-των-τροχών στο πρωτότυπο Lunar Cruiser.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία, πάντως, βρίσκει σταδιακά τον δρόμο της στα επιβατικά οχήματα. Ήδη η εταιρεία Aptera την περιλαμβάνει σε ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο που χαρακτηρίζει ως ‘υπερ-αποδοτικό’, αλλά παραμένουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την αντοχή και την ασφάλεια του συστήματος.

Η Hyundai έχει επίσης κάνει λόγο για την εξέλιξη μιας διαφορετικής προσέγγισης, που τοποθετεί τον ηλεκτροκινητήρα κοντά στους τροχούς αλλά όχι μέσα σε αυτούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ