Η Volkswagen ετοιμάζει τον αντίπαλο του Tesla Model 3

vw id.5 vw id.5 gtx

Ένα ηλεκτρικό liftback που θα βασίζεται στο ID.4 και θα στοχεύει απευθείας στο best-seller της Tesla εξελίσσει η Volkswagen, με στόχο να το διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2026.

Το πρόγραμμα εξέλιξης του αυτοκινήτου έχει, στα ενδότερα του Wolfsburg, την κωδική ονομασία Project Trinity, και εντάσσεται στη στρατηγική με την ονομασία «New Auto» για την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας.

id vs tesla
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, την ώρα της παρουσίασής του θα πάρει την ονομασία του ID.4, στο πλαίσιο της κατηγοριοποίησης των EV της Volkswagen βάσει του μεγέθους τους. Και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το Porject Trinity θα έχει το μέγεθος του ID.4, αλλά αντί για SUV θα διαθέτει Liftback σιλουέτα μιας οικογενειακής μπερλίνας.

Μαζί με την παραλλαγή αυτή θα παρουσιαστεί και η ανασχεδιασμένη γενιά του SUV ID.4, και με αυτό τον τρόπο η Volkswagen θα ανταγωνιστεί σε αυτή την κατηγορία μεγέθους τα Tesla Model Y και Model 3 αντίστοιχα. Όλα αυτά, θυμίζουμε, το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δύο ID.4 θα προσφέρουν την επιλογή ανάμεσα σε έναν κινητήρα / κίνηση στους δύο τροχούς και δύο κινητήρες / τετρακίνηση, μαζί με συνδεσιμότητα 5G, over-the-air αναβαθμίσεις του λογισμικού και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Ωστόσο, θα μπορεί να υποστηρίζει και αυτονομία επιπέδου 4, όταν αυτή γίνει διαθέσιμη στην κυκλοφορία.

Το ID.4 Liftback θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα Scalable Systems Platform (SSP) του ομίλου VW, η οποία θα αντικαταστήσει τη σημερινή ΜΕΒ, καθώς και την J1 και την Premium Platform Electric (PPE) που εξέλιξαν από κοινού οι Audi και Porsche. Η SSP θα επιτρέπει την εφαρμογή ηλεκτροκινητήρων από 85kW (114 ίπποι) μέχρι 850kW (1.140 hp), που θα κατεβάζουν το χρόνο επιτάχυνσης 0-100 km/h μέχρι και τα 3,8 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και φυσικά η νέα αρχιτεκτονική θα έχει δυναμική 800V, που επιτρέπει σημαντικά ταχύτερη φόρτιση σε σχέση με τις πλατφόρμες 400V της σημερινής αρχιτεκτονικής MEB, πάντα σε έναν αντίστοιχα ισχυρό ταχυφορτιστή. Συγκεκριμένα, το ID.4 Liftback θα έχει πολύ μεγαλύτερη δυνατότητα φόρτισης από τα 135 kW που επιτρέπει η σημερινή SUV έκδοση του ID.4. Θυμίζουμε ότι η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει στο ID.5, σε σύνδεση με ισχυρό ταχυφορτιστή, την πλήρωση σε ποσοστό 5-80% σε 29 λεπτά.

Όσο για τη μπαταρία, πηγές αναφέρουν ότι η μονάδα του νέου ID.4 Liftback δεν θα έχει σύστασή της κοβάλτιο, και πιθανώς θα αποτελείται από ένα μίγμα λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP). Όπως συμβαίνει και σήμερα, θα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές εκδόσεις μεγέθους μπαταρίας, και συνεπώς αυτονομίας. Σύμφωνα με τις φήμες, η αύξηση της τελευταίας θα είναι της τάξης του 20%, ξεπερνώντας τα 720 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη νέα αρχιτεκτονική SSP η μπαταρία θα είναι πλήρως και επίπεδα αφομειωμένη στο δάπεδο. Αυτό, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του ταμπλό πιο μπροστά, θα προσφέρει ιδιαίτερα γενναιόδωρο χώρο για τους επιβάτες στο εσωτερικό του μήκους 4,6 μέτρων αμαξώματος. Το μήκος αυτό είναι μικρότερο από την έκδοση παραγωγής του πρόσφατου ID.Vizzion, κατά περίπου 20 εκατοστά. Το Tesla Model 3 έχει μήκος 4,694 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Liftback ID.4 είναι το πρώτο Volkswagen που δημιουργείται με τη νέα διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας, η οποία είναι δραστικά λιγότερο χρονοβόρα. Για την ακρίβεια, θα απαιτεί 25% λιγότερο χρόνο. Έτσι, η πλήρης δημιουργία κάθε νέου αυτοκινήτου θα ολοκληρώνεται σε 40 μήνες, αντί για 54 που χρειάζεται σήμερα.

Στο επίκεντρο της νέας αυτής διαδικασίας βρίσκεται το νέο λογισμικό που θα εφαρμόζεται σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας ID από το 2026, το οποίο ονομάζεται VW.OS. Το λογισμικό αυτό εξελίσσεται από την Cariad, θυγατρική της VW, και περιλαμβάνει αυτόνομες και αποκλειστικές εφαρμογές για διάφορες λειτουργίες και υπηρεσίες.

Επίσης, με την τεράστια επένδυση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στο Wolfsburg, κάθε αντίτυπο του αυτοκινήτου θα χρειάζεται μόλις 10 ώρες για την πλήρη συναρμολόγησή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι η στρατηγική «New Auto» της Volkswagen προβλέπει τον σταδιακό πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, με στόχο να αυξηθεί το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου στις παγκόσμιες πωλήσεις του από 6% που είναι σήμερα στο 25% μέχρι το 2025. Μετέπειτα, το 2030 στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού αυτού σε 50% το 2030 και σε 100% μέχρι το 2040.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ