Το θρυλικό Renault 4 επιστρέφει ως ηλεκτρικό crossover

Renault 4 EV

Η Renault επιβεβαίωσε την αναγέννηση, ως ηλεκτρικού και B-SUV πια, ενός εκ των σημαντικότερων δημιουργημάτων της ιστορίας της, του περιβόητου «Κατρέλ», αποκαλύπτοντας τη σιλουέτα ενός νοσταγλικού πρωτοτύπου που ονομάζει 4ever.

Μαζί με την αναβίωση και του Renault 5, αυτά θα είναι δύο από τα δέκα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προγραμματίζει η γαλλική εταιρεία ως το 2025.

H ηλεκτρική «μετενσάρκωση» του Renault 5, οροσήμου των supermini της δεκαετίας του 1980
H ηλεκτρική «μετενσάρκωση» του Renault 5, οροσήμου των supermini της δεκαετίας του 1980
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα επτά από τα δέκα θα είναι οι ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων της τωρινής γκάμας της Renault, αρχής γενομένης από το MeganE το 2022. Το τρίτο καινούριο ηλεκτρικό αναμένεται να είναι ένα μεγαλύτερο SUV (στο μέγεθος του Peugeot 3008), το οποίο πιθανώς θα πάρει την ονομασία του Scenic - δεδομένου ότι η διαδρομή του τελευταίου ως MPV έχει λήξει, αλλά η Renault θεωρεί το όνομά του πολύ καλό και πολύ καθιερωμένο για να το αφήσει να χαθεί στα βάθη του παρελθόντος.

Ο στόχος που έχει θέσει η Renault για τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα είναι να λάβουν αυτά ποσοστό 65 τοις εκατό των πωλήσεών της στην Ευρώπη ως το 2025, και 90% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αναβιώνοντας το 4L (που παρήχθη από το 1961 ως το 1994) και το R5, η γαλλική εταιρεία δείχνει να εκτιμά ότι η αναγέννηση θρυλικών της αυτοκινήτων θα βοηθήσει στην προσέγγιση ηλικιακά μικρότερου αγοραστικού κοινού.

Τα σχέδια που δημοσίευσε η Renault και για το Renault 4 (κέντρο), τη van έκδοση  Fourgonette του τελευταίου (πάνω) και για το Renault 5 της νέας εποχής
Τα σχέδια που δημοσίευσε η Renault και για το Renault 4 (κέντρο), τη van έκδοση
Fourgonette του τελευταίου (πάνω) και για το Renault 5 της νέας εποχής
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, το σύγχρονο ηλεκτρικό Renault 5 θα διατηρήσει τον παλιό του χαρακτήρα του sport-hatch, και σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Renault, Gilles Vidal, ο σχεδιασμός του θα είναι «ρετρο-μοντέρνος». Και οι Γάλλοι εκτιμούν ότι θα έχει κατά 33% μειωμένη τιμή σε σχέση με το ηλεκτρικό Zoe - δηλαδή μπορεί να πωλείται με τιμή της τάξης των περίπου 20.000 Ευρώ.

Για να το πετύχει αυτό η Renault, και να κάνει πιο προσιτά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντος, επενδύει στη σταδιακή μείωση των τιμών των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων - και φυσικά εξελίσσει τις νέες πλατφόρμες CMF-EV για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά διαμοιράζοντας το κόστος με οικονομίες κλίμακας με τα άλλα δύο μέλη της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

Η πλατφόρμα CMF-EV θα προσφέρει τη βάση για ηλεκτρικά συστήματα αυτονομίας που θα αγγίζει τα 580 χιλιόμετρα. Στη μικρότερη εκδοσή της, την CMF-ΒEV, θα βασιστούν τα νέα R4 και R5, καθώς και ένα νέο ηλεκτρικό van που θα είναι παρεμφερές με το «Κατρέλ», αντλώντας την έμπνευσή του από το Renault 4 Fourgonette.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έπειτα, η πλατφόρμα CMF-EV θα φιλοξενήσει ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV, αντίστοιχο του Nissan Ariya, το οποίο θα έχει δικίνητες εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα και τετρακίνητες με έναν σε κάθε άξονα. Ίσως ο σχεδιασμός αυτού του ηλεκτρικού SUV να βασίζεται στο πρωτότυπο Morphoz, που παρουσίασε η Renault το Μάρτιο του 2020. Στο ίδιο δάπεδο, τέλος, θα βασιστεί και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Alpine, που αναμένεται το 2024.

Όσο για τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες, η Renault έχει θέσει στόχο τη μείωση του κόστους των πρώτων κατά 60% και των δεύτερων κατά 30% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Συγκεκριμένα για τις μπαταρίες, αποσκοπεί να ρίξει την τιμή ανά kWh κάτω από τα 100 δολάρια ως το 2025 και κάτω από τα 80 δολάρια ως το 2030.

Για την παραγωγή της πληθώρας των νέων ηλεκτρικών της αυτοκινήτων, η Renault θα διαμορφώσει μια ξεχωριστή επιχειματική οντότητα, τη Renault ElectriCity, στην οποία θα περάσουν τρία εργοστάσια της εταιρείας στη Βόρεια Γαλλία, που θα κατασκευάζουν 400,000 αυτοκίνητα το χρόνο ως το 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ