Ένας Αμερικανός έφερε στο φως το μυστικό πρόγραμμα της Motorola, από τη δεκαετία του 1990, για τη μετατροπή μιας Chevrolet Corvette σε ηλεκτρική - η οποία ανακαλύφθηκε παρατημένη σε μια μάντρα του Illinois.
Το μυστικό αυτό πρόγραμμα της Motorola, που υποστηρίζεται από πλήθος εγγράφων που εντοπίστηκαν μαζί με την Corvette, αποδεικνύουν ότι η αυγή της ηλεκτροκίνησης που ζούμε σήμερα έχει ρίζες δεκαετιών έρευνας - με παράξενες και άγνωστες πτυχές.
Διότι κανείς δεν μπορούσε να περιμένει ότι μία εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων είχε καταφέρει να μετατρέψει σε ηλεκτρική μια Chevy Corvette του 1987. Και επίσης κανείς δεν ξέρει πώς το αυτοκίνητο αυτό κατέληξε σκονισμένο και σκουριασμένο σε μια μάτρα της πόλης Gurnee των ΗΠΑ, και όχι σε κάποιο προθάλαμο της Motorola ή σε κάποια ιδιωτική συλλογή.
BUY NOW
Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου, όπως και εκατοντάδες έγγραφα από τις αναλυτικές τεχνικές εκθέσεις που το συνοδεύουν, φέρουν ξεκάθαρα τα σήματα της Motorola Automotive - μιας εταιρείας που εντέλει αγοράστηκε από την εταιρεία κατασκευής ελαστικών Continental το 2006. Πριν καν γίνει η σκέψη της μαζικής εξάπλωσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η εταιρεία είχε καταφέρει να δημιουργήσει μια ηλεκτρική εκδοχή της Corvette που πετύχαινε τις ίδιες επιδόσεις με τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ποτέ δεν έγινε τίποτα γνωστό για αυτό το μυστικό project της Motorola. Μέχρι τώρα, τουλάχιστον. Εξωτερικά, μοιάζει με οποιαδήποτε άλλη κόκκινη Corvette του 1987, με μικρή και μοναδική εξαίρεση την πινακίδα με τα γράμματα EL που είναι -ακόμη- υποχρεωτικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Πολιτεία του Illinois.
Όμως, όταν ανοίξει κανείς το καπό όλα αλλάζουν: μεγάλα κουτιά μπαταριών, ο ηλεκτροκινητήρας, τα καλώδια, τα αυτοκόλλητα «high voltage», και μαζί το μπλε σήμα της Motorola Automotive, δείχνουν ότι αυτή δεν είναι μια συνηθισμένη Corvette. Άλλες μπαταρίες βρίσκονται επίσης στο πορτ-μπαγκάζ, και ενδεχομένως και κάποιες κάτω από τα καθίσματα - δεν είναι ξεκάθαρο, από τα τεχνικά έγγραφα. Όλες οι μπαταρίες έχουν λήξει από το 1997.
Ο ηλεκτροκινητήρας στέλνει μέσω του παράξενου μηχανικού κιβωτίου 4+ 3 σχέσεων της Corvette την ισχύ του στους πίσω τροχούς, αλλά ούτε και για αυτόν υπάρχουν αρκετά στοιχεία στα τεχνικά έγγραφα - τουλάχιστον σε όσα έχουν διασωθεί.
Συνεπώς, δεν ξέρουμε πόση είναι η ισχύς του, αν και αυτή μπορεί να υπολογιστεί γύρω στους 430 ίππους. Ούτε και μπορεί κανείς να ξέρει αν η ενέργεια των μπαταριών είχε τη δυνατότητα να υποστηρίξει τόση ισχύ. Αυτό που είναι γνωστό είναι πως η Motorola αγόρασε αυτή την Corvette μεταχειρισμένη το χειμώνα του 1993, με τον κινητήρα βενζίνης 350 απόδοσης 250 ίππων.
Όσο για τη φόρτιση, έχει γίνει μια μετατροπή εκεί που βρισκόταν η παλιά τάπα του δοχείου βενζίνης, αλλά παραμένει ασαφής ο τρόπος που τον οποίο αυτή η Corvette φόρτιζε τις μπαταρίες της. Εν μέρει αυτή η πτυχή του αυτοκινήτου αποσαφηνίζεται, ωστόσο, από τα έγγραφα και τις τεχνικές εκθέσεις που βρέθηκαν μαζί με το αυτοκίνητο - και οι οποίες εξηγούν με ιδιαίτερη λεπτομέρεια όλες τις πτυχές του τρόπου λειτουργίας του.
Και επιστρέφουμε στην αρχική απορία: πώς βρέθηκε αυτή η μοναδική στον κόσμο Corvette σε αυτή τη μάντρα του Illinois; Αρχικά, το αυτοκίνητο βρισκόταν στο προαύλιο των κεντρικών της Motorola, στο Northbrook του Illinois, μέχρι που κάποιος τεχικός της εταιρείας -που δεν συμμετείχε καν στο project αυτό- το πήρε στην κατοχή του.
Το αυτοκίνητο άλλαξε δύο φορές χέρια, και μάλιστα κυκλοφόρησε και αρκετά στο Σικάγο και στα προάστιά του, μέχρι να αγοραστεί εντέλει από τον ιδιοκτήτη αυτής της μάντρας. Όμως, παραμένει εντελώς ανεξήγητο πώς, μαζί με το αυτοκίνητο, βρέθηκαν και όλα αυτά τα εκατοντάδες έγγραφα - που λογικά θα έπρεπε να βρισκόταν φυλαγμένα στα γραφεία της Motorola, από αυτό το σπάνιο και μυστικό της πείραμα για την ηλεκτροκίνηση σε μια αναλογική εποχή.
Πόσω μάλλον αν διαβάσει κανείς τα έγγραφα, που παραθέτουν αυστηρές συστάσεις στους εργαζόμενους της εταιρείας να μην φορτίζουν, να μην αφαιρούν τις μπαταρίες ή να μην ανοίγουν καν το καπό αυτής της Corvette αν τυχόν βρισκόταν έστω και ένας επισκέπτης στο κτήριο της εταιρείας. Κι έτσι, προέκυψε ένα από τα μυστήρια της πρώιμης σύγχρονης ηλεκτροκίνησης.