Οι προπαραγγελίες του πρώτου ηλιακού αυτοκινήτου παραγωγής, Sono Sion, μετριούνται ήδη σε δεκάδες χιλιάδες - και, όπως ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία, η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2023 στο εργοστάσιο της Valmet στη Φινλανδία.
Η Sono Motors ανακοίνωσε ότι το Sion, καλυμμένο περιμετρικά και στην οροφή του με φωτοβολταϊκά panels, δεν θα κατασκευάζεται στη Γερμανία, παρότι η εταιρεία -που ιδρύθηκε μόλις το 2016- έχει την έδρα της στο Μόναχο. Προχώρησε σε συνεργασία με τη Valmet για την παραγωγή του στο εργοστάσιο της τελευταίας στο Uusikaupunki της Φινλανδίας, και αυτό σημαίνει ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2023 θα αρχίσει η διάθεση των πρώτων αντιτύπων του.
Αυτή η εξέλιξη αλλάζει τα αρχικά πλάνα της γερμανικής εταιρείας. Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε τη συνεργασία με τη NEVS, το παράρτημα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κινεζικής Evergrande, και συνεπώς την κατασκευή του Sion στη Σουηδία. Η αιτία της αλλαγής των σχεδίων ήταν οι τελευταίες οικονομικές εξελίξεις στον κινεζικό γίγαντα Evergrande.
BUY NOW
Η Valmet θα προσφέρει στη Sono Motors, μαζί με την τεχνογνωσία της, παραγωγική δυναμική της τάξης των 260.000 αντιτύπων του Sion σε χρονική περίοδο επτά ετών. Η σημαντική αυτή αλλαγή στα πλάνα κατασκευής του Sion αύξησε την αρχική τιμή του αυτοκινήτου στα 25.126 ευρώ, που ισχύει με την προϋπόθεση της κατασκευής άνω των 18.500 αντιτύπων – αριθμός που φέρεται να έχει ήδη καλυφθεί από τις προπαραγγελίες.
Προς το παρόν η Sono Motors κατασκευάζει στη Γερμανία τα αυτοκίνητα με τα οποία θα διεξάγει το εκτενές πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης του Sion.
Την επιφάνεια του πρώτου ηλιακού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής καλύπτουν συνολικά 465 φωτοβολταϊκά panels, που είναι άρτια ενσωματωμένα στο αμάξωμα.
Όπως υποστηρίζει η Sono Motors, η ηλιακή ενέργεια στη διάρκεια μιας ηλιόλουστης ημέρας θα αρκεί για να καλύπτει το Sion μικρές, καθημερινές αποστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η ηλιακή ενέργεια που αντλείται από τα φωτοβολταϊκά θα προσφέρει περίπου 245 χιλιόμετρα αυτονομίας την εβδομάδα. Αυτή θα προστίθεται στα 305 χιλιόμετρα που προσφέρει κάθε φόρτιση της μπαταρίας των 54 kWh.
Όπως λέει η Sono Motors, η συλλογή της ενέργειας από τον ήλιο θα επιτρέπει σε οδηγούς που κινούνται στην πόλη να φορτίζουν το Sion τέσσερις φορές λιγότερο, σε σχέση με ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.