Η Jaguar είναι έτοιμη να ανοίξει τη νέα της σελίδα με τρία καινούρια ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα: ένα τετράθυρο sedan, ένα Coupe και ένα SUV. Και το πρώτο εξ αυτών είναι έτοιμο για την πρεμιέρα του.
Η Jaguar μπαίνει σε μια νέα εποχή πολυτέλειας και ηλεκτρικής τεχνολογίας, λανσάροντας -σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Rawdon Glover- τρία εντυπωσιακά μοντέλα που θα έχουν στο επίκεντρο τον εντυπωσιακό σχεδιασμό τους και αναμένεται να ξεκινούν από τις περίπου 150.000 ευρώ.
Το πρώτο από αυτά θα είναι ένα τετράθυρο sedan που αναμένεται να αποκαλυφθεί πριν κλείσει το 2024, και να αρχίσει να διατίθεται προς το τέλος του ‘25. Αμέσως μετά, μέσα στη προσεχή διετία, θα δούμε το Coupe που θα ανταγωνιστεί τη Bentley Continental GT, και έπειτα ένα μεγάλο SUV.
BUY NOW
Είναι πολύ πιθανό ότι τα τρία αυτά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εισάγουν μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία για τη Jaguar, η οποία θα δίνει έμφαση στην προηγμένη αεροδυναμική επεξεργασία, υιοθετώντας στιβαρά σπορ στοιχεία όπως ο ογκώδης διαχύτης.
Το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας παρουσίασε μια σειρά διαφορετικών σχεδιαστικών προτάσεων που αξιολογήθηκαν από πελάτες της εταιρείας. Η σχεδιαστική «γλώσσα» που εντέλει έτυχε της σχεδόν ομόφωνης επιλογής όλων των εμπλεκομένων.
Η διαδικασία ξεκίνησε από τον διευθυντή του δημιουργικού τμήματος της JLR, Gerry McGovern. Το Project Renaissance ανέθεσε σε τρεις ομάδες μέσα στο στούντιο σχεδιασμού της JLR στο Gaydon μια κοινή αποστολή: να δημιουργήσουν μια οικογένεια από τρία διακριτά οχήματα, με αποτέλεσμα να γίνουν 18 προτάσεις μοντέλων από πηλό μέσα σε μόλις τρεις μήνες.
Θυμίζουμε ότι με τα τρία της αυτά νέα EV η βρετανική μάρκα κάνει την επανεκκίνησή της στο πλαίσιο της στρατηγικής Reimagine της JLR, χωρίς να υπάρχουν σχέδια για αντικατάσταση των υφιστάμενων μοντέλων.
Αντίθετα, η Jaguar προωθείται προς τα πάνω στην αγορά για να σταθεί δίπλα στα Range Rover, Defender και Discovery ως ένας από τους τέσσερις "πυλώνες" της JLR. Η Jaguar θα επιδιώξει να αναπαράγει μέρος της επιτυχίας του νέου Defender, που πουλάει τριπλάσια μοντέλα από το παλιό και με σχεδόν διπλάσια τιμή.
Η νέα σειρά των τριών αυτοκινήτων θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Solihull - το ίδιο εργοστάσιο που θα κατασκευάσει και το πλήρως ηλεκτρικό Range Rover. Το τετράθυρο GT θα γίνει το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής της Jaguar μέχρι στιγμής, ξεπερνώντας το υπάρχον ηλεκτρικό μοντέλο της, το I-Pace, τόσο σε αυτονομία όσο και σε δυνατότητες φόρτισης.
Η Jaguar δεν έχει αποκαλύψει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων ή τις επιδόσεις, αλλά λέει ότι το νέο μοντέλο θα έχει αυτονομία έως 700 χιλιόμετρα και θα μπορεί να προσθέσει περίπου 320 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 15 λεπτά ταχείας φόρτισης. Όλες οι νέες δημιουργίες θα βασίζονται σε μια ειδική πλατφόρμα για EV, που ονομάζεται Jaguar Electrified Architecture (JEA).
Η συνολική φιλοδοξία της JLR για την Jaguar είναι να την ανεβάσει σε υψηλότερο επίπεδο κύρους και τιμής στην αγορά, να την κάνει και πάλι εξειδικευμένη και σπάνια αντί για μαζική, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει μείωση του όγκου πωλήσεων - ένας συνολικός αριθμός 50.000 πωλήσεων, ίσος με το Range Rover, λέγεται ότι είναι ο υψηλότερος στόχος.