Μετά τα Opel Rocks-e και Fiat Topolino του ομίλου Stellantis, το «φαινόμενο» Citroen Ami ενέπνευσε τον Γάλλο σχεδιαστή Emmanuel Klissarov να φανταστεί και μια εκδοχή του από την Jeep, παρουσιάζοντας το Dune.
Το Jeep Dune υπάρχει προς το παρόν μόνο στα σχέδια του Klissarov. Όμως ο Γάλλος δεν είναι ένας άσημος σχεδιαστής του διαδικτύου. Έχει στο βιογραφικό του τη συμμετοχή του στη σχεδίαση ιδιαίτερα δημοφιλών μοντέλων όπως τα Renault Scenic 4 και Captur 2, το Dacia Duster 2 και το Smart #3. Κατά συνέπεια, στόχος του είναι να συνεργαστεί με τη Jeep για την παραγωγή του Dune.
Άλλωστε, η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Citroen Ami από τη γέννησή του, τον Απρίλιο του 2020, γέννησε και τις παραλλαγές του Opel Rocks-e (στα τέλη του 2021) και Fiat Topolino (στις αρχές του 2024) εντός του ομίλου Stellantis - οπότε, γιατί να μην γεννήσει και μία αντίστοιχη της Jeep;
BUY NOW
Το μικρό αυτό όχημα μικροκινητικότητας, φυσικά, δεν θα μπορούσε παρά να είχε όσο το δυνατόν πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα αν όντως έβγαινε ποτέ με τα σήματα της Jeep. Και αυτό το χαρακτήρα προσπάθησε να του προσδόσει με τα σχέδιά του ο Emmanuel Klissarov.
Ο Γάλλος σχεδιαστής δήλωσε ότι δεν επέλεξε τυχαία τη μάρκα Jeep, εξηγώντας πως η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων έχει ήδη μεγάλη επιρροή στους νέους, ακόμα και στις ΗΠΑ, και η κατασκευή ενός τέτοιου οχήματος από τη Jeep -λόγω και της προϋπάρχουσας βάσης από το Ami- δεν απαιτεί μεγάλη επένδυση από την αμερικανική εταιρεία.
Ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, ο Klissarov συμπλήρωσε ότι η γκάμα της Jeep στερείται συμπαγών οχημάτων πόλης, καθώς το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της είναι το Avenger με μήκος λίγο πάνω από 4,0 μέτρα, της κατηγορίας των B-SUV.
Για να είναι αξιόπιστο και οικονομικά βιώσιμο, το έργο του Γάλλου έπρεπε να λάβει υπόψη τους τεχνικούς περιορισμούς που επιβάλλονται από την παραγωγή ενός τέτοιου μοντέλου, σεβόμενο «το σχέδιο και τους περιορισμούς του Ami, δηλαδή [χρησιμοποιώντας] πολλά ίδια μέρη μπροστά, πίσω και στις πλευρές του οχήματος», εξήγησε ο Klissarov.
Αυτό σημαίνει ότι το Jeep Dune έχει τις ίδιες διαστάσεις με του Ami, δηλαδή μήκος 2,41 μέτρων, πλάτος 1,39 μ. και ύψος 1,52 μέτρων. Παράλληλα, ο Klissarov θέλησε με τα σχέδιά του να κάνει το Dune αρκετά στιβαρό, καθώς εξηγεί πως η στιβαρότητα είναι «ένα σημαντικό στοιχείο για τους γονείς που αγοράζουν αυτά τα οχήματα για τα παιδιά τους».
Το σχέδιό του υιοθετεί κλασσικά στοιχεία της Jeep, όπως η ορθογώνια μάσκα με επτά σχισμές, τα στρογγυλά φώτα που θυμίζουν τα τετρακίνητα της μάρκας και τα ψηλά φτερά. Αυτά συνδυάζονται με πολύ ιδιαίτερες σύγχρονες ζάντες.
Το σωληνωτό πλαίσιο του Dune ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση στιβαρότητας. Αυτή η αρχιτεκτονική, που αποτελείται από χαλύβδινους σωλήνες, επιτρέπει την προσαρμογή μιας μεγάλης ποικιλίας από αξεσουάρ, ή την προσαρμογή του εσωτερικού για να προσφέρει περισσότερο χώρο, για να τοποθετηθεί μια ρεζέρβα ή ακόμα και για να ενσωματωθεί ένα σύστημα ηχείων ή και ένα πλευρικό ψυγείο, εξήγησε ο σχεδιαστής.
Κατά συνέπεια, το Dune ξεχωρίζει από τα Citroen Ami, Opel Rocks-e και Fiat Topolino με την «περιπετειώδη» εμφάνισή του, με τα ευφυή εξαρτήματα που μπορούν να προσαρμοστούν στις πλευρές του, καθώς και με τις μινιμαλιστικές και διάτρητες πόρτες του.
Το μπροστινό και το πίσω μέρος του οχήματος είναι ασύμμετρα, το σχήμα της καμπίνας επίσης έχει λίγο διαφορετική μορφή από τα αδέρφια του της Stellantis, ενώ πολλές επιφάνειές του έχουν βαφτεί με την τεχνική του υδρογραφικού βαψίματος - της βύθισης του κάθε εξαρτήματος σε νερό όπου στην επιφάνειά του επιπλέουν τα σχέδια που πρόκειται να αποτυπωθούν σε αυτό.
Προς το παρόν είναι άγνωστο αν η Jeep θα ήθελε ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα της. Η φιλοδοξία του Emmanuel Klissarov είναι ακριβώς αυτή, πάντως, αν και γνωρίζει ότι για να την πετύχει είναι απαραίτητο να ανασχεδιάσει το Dune βάσει των αναγκών των σχεδιαστών της Stellantis.