Η κινεζική BYD, η πρώτη πλέον σε πωλήσεις εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ξεδιπλώνει μια «βεντάλια» που καλύπτει όλο το φάσμα των κατηγοριών - μέχρι τα σκληροπυρηνικά off-roaders και τα supercars.
Η τεράστια διεύρυνση της γκάμας της BYD εξελίσσεται με ραγδαίο ρυθμό, τοποθετώντας τον κινεζικό αυτοκινητικό κολοσσό σε όλο και περισσότερες κατηγορίες της αγοράς. Μόλις πριν λίγες μέρες, αποκάλυψε στη Shenzhen τρία νέα αυτοκίνητα της υπο-μπράντας της, Fang Cheng Bao: το αστικό SUV Super 3 με ενσωματωμένη πλατφόρμα προσγείωσης Drone, το πιο “άγριο” τετρακίνητο Leopard 8 και το σπορ roadster Super 9.
Η θυγατρική Fang Cheng Bao λανσαρίστηκε από τη BYD το καλοκαίρι που πέρασε, του 2023, με σκοπό να κατασκευάζει αυτοκίνητα για τις “εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών” - και συγκεκριμένα sportscars και εκτός δρόμου. Είναι σαφές ότι με αυτά η BYD θέλει να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα από το Tesla Roadster μέχρι τα νέα και επερχόμενα ηλεκτρικά Jeep.
BUY NOW
Η κινεζική εταιρεία αναφέρει ότι τα τρία της νέα αυτοκίνητα υπό την Fang Cheng Bao είναι ακόμα πρωτότυπα, και ότι περαιτέρω λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στο πλαίσιο της έκθεσης του Πεκίνου την επόμενη εβδομάδα. Ακόμη δεν είναι επιβεβαιωμένο, πάντως, αν και τα τρία αυτοκίνητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Tο Super 3 μοιάζει να είναι βγαλμένο από το Star Wars, με σχεδιασμό “διαστρικού άρματος”, σύμφωνα με τους Κινέζους. Με εξοπλισμό όπως την πλατφόρμα για Drone στην οροφή, αναμένεται να κοστίζει στην Κίνα περί τις 26 χιλιάδες ευρώ, κι έτσι να απευθύνεται σε νεαρό κοινό. H έκδοση παραγωγής του, το Bao 3, αναμένεται να είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Το Leopard 8 ή Bao 8 δημιουργήθηκε για να αποτελέσει εμπορικό αντίπαλο του Toyota Land Cruiser, αλλά με αρχική τιμή κάτω από 70 χιλιάδες ευρώ (πάντα στην Κίνα). Βασίζεται στην καινούρια και προηγμένη πλατφόρμα Dual Mode Off-Road (DMO), και ακόμα δεν είναι γνωστό αν θα είναι ηλεκτρικό ή αν θα έχει και υβριδικές εκδόσεις.
Όσο για το Super 9, πρόκειται για ένα ανοικτό sportscar, με διαστημικό σχεδιασμό τόσο του αμαξώματος -που δεν περιλαμβάνει παρ-μπριζ- όσο και του εσωτερικού, αλλά και με πόρτες που έχουν το άνοιγμα των «φτερών του γλάρου» (gullwing). Φέρει την υπογραφή του επικεφαλής σχεδιασμού της BYD, Wolfgang Egger, σχεδιαστή αυτοκινήτων όπως η Alfa Romeo 8C.
Το εσωτερικό του Super 9 μοιάζει σαν να έχει δύο διαφορετικές κάψουλες με ανθρακονημάτινα καθίσματα, δηλαδή από μία για κάθε επιβάτη, που χωρίζονται από το τούνελ που διατρέχει το κέντρο του αυτοκινήτου. Η ισχύς και οι επιδόσεις του, που θα ανακοινωθούν στην έκθεση του Πεκίνου, μάλλον θα είναι ανάλογες της εμφάνισής του. Όπως και η τιμή του, ίσως.
Το πρώτο αυτοκίνητο της υπό-μπράντας της BYD, το Leopard 5, λανσαρίστηκε στην κινεζική αγορά το Νοέμβριο του 2023. Πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό SUV με εκτός δρόμου δυνατότητες που κοστίζει λίγο κάτω από 40 χιλιάδες ευρώ, και μέχρι στιγμής έχει σημειώσει σχεδόν 20.000 πωλήσεις στη χώρα.
Η BYD πουλά επίσης στη χώρα της άλλα δύο αυτοκίνητα, ένα off-road SUV κι ένα σπορ, με την άλλη της υπό-μπράντα Yangwang που ιδρύθηκε νωρίς το 2023 και απευθύνεται σε πιο εύπορους αγοραστές.
Η κινεζική εταιρεία φιλοδοξεί να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% με αυτή τη «βεντάλια» των νέων της αυτοκινήτων, που ανοίγει όλο και περισσότερο, από τα χαμηλού κόστους ηλεκτρικά μέχρι τα πολυτελή SUV, Pick-up και σπορ αυτοκίνητα. Εξάλλου, τα περισσότερα μοντέλα της είναι μαζικής παραγωγής, και αποτελούν ήδη best-sellers.
Την τελευταία 20ετία η BYD έχει παρουσιάσει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τις μπαταρίες Blade, το σύστημα DM-i για τη διαχείριση της ενέργειας και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της συμπεριφοράς DiSus.
Όλα αυτά συμβαίνουν ενμέσω του όλο και εντεινόμενου ανταγωνισμού στην Κίνα, όπου μεταξύ άλλων πρόσφατα παρουσιάστηκε το εντυπωσιακό νέο SU7, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi, που στοχεύει απευθείας στο Tesla Model 3.