«Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»: Γιατί δεν δέχεται νέες αιτήσεις η ηλεκτρονική πλατφόρμα;

Οι καταναλωτές απομακρύνονται από την ιδέα απόκτησης κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου εξαιτίας της αβεβαιότητας είσπραξης της επιδότησης.
Αραιώνουν καθημερινά οι επισκέψεις στα καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων από υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» έχει σταματήσει να δέχεται αιτήσεις από τις 26 Φεβρουαρίου 2025 λόγω έλλειψης διαθέσιμων πόρων.
Επίσης η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με νέο υπουργό τον κ. Χρίστο Δήμα όσο και η τοποθέτηση του κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη στη θέση του Αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών δυστυχώς καθυστερεί περαιτέρω την αύξηση του προϋπολογισμού στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με ότι και αν σημαίνει αυτό για την αγορά αυτοκινήτου αλλά και την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
BUY NOW

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέλει να συνεχίσει το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και ήδη αναζητά νέους πόρους ώστε να ανοίξει και πάλι η πλατφόρμα κατάθεσης των αιτήσεων από δικαιούχους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, scooters και ποδηλάτων.
Παράλληλα η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ έχει ήδη προγραμματίσει συναντήσεις με φορείς από τον κλάδο του αυτοκινήτου και όχι μόνο ώστε να συζητήσει και να κατανοήσει τα προβλήματα που απασχολούν.
Ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθεί ο κύκλος των επαφών με στελέχη από τον κλάδο αυτοκινήτου αλλά και να βρεθούν νέοι πόροι για τη συνέχιση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» οι καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να είναι επιφυλακτικοί έναντι μιας αγοράς καινούριου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή scooter.

Την ίδια στιγμή οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης φαίνεται ότι επίσης απομακρύνονται από την ιδέα απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων υπό την πιθανότητα μη είσπραξης της επιδότησης γεγονός που θα ανεβάσει κατά πολύ το κόστος αγοράς και κατ΄επέκταση και το μηνιαίο μίσθωμα ή το κόστος ημερήσιας ενοικίασης κάνοντας τόσο την χρονομόσθωση όσο και την ενοικίαση ηλεκτρικού αυτοκινήτου εντελώς ασύμφορη σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης με χαμηλότερες τιμές.
Στελέχη από τον κλάδο του αυτοκινήτου εκτιμούν πως αν η ηλεκτρονική πλατφόρμα κατάθεσης των αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» συνεχίσει να μην δέχεται αιτήσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε οι καταναλωτές θα είναι πολύ δύσκολο να επιλέξουν κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο αφού τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης ή diesel θα κοστίζουν πολύ φθηνότερα.
Πάντως κάποιες εισαγωγικές εταιρείες που δεν θέλουν να περιμένουν την επαναλειτουργία της πλατφόρμας του προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» έχουν πειραματιστεί και ουσιαστικά προσφέρουν οι ίδιες τα ποσά των επιδοτήσεων χωρίς να αποκλείουν το γεγονός ο τολμηρός καταναλωτής που θα προχωρήσει στην αγορά κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου να αποδειχθεί διπλά κερδισμένος καθώς η τιμή απόκτησης του καινούριου ηλεκτρικού του αυτοκινήτου θα μειωθεί έως και 21.000 ευρώ!

Από την άλλη μεριά πάντως η ανακοίνωση επιδοτήσεων μεμονωμένα από κάποιες εταιρείες είναι πιθανό να προκαλέσει και αντίθετα αποτελέσματα καθώς το οικονομικό κυρίως επιτελείο μπορεί να εκτιμήσει ότι αφού επιδοτούν μόνες τους οι εισαγωγικές εταιρείες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τότε τα χρήματα από το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την περαιτέρω αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς…