Το 2024 θα φέρει το πρώτο δείγμα γραφής της νέας εποχής της Lancia, τη νέα γενιά της Ypsilon, και ένα χρόνο μετά θα ακολουθήσει η σπορ έκδοση HF. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για αυτές.
Η Lancia θα αναβιώσει τα θρυλικά αρχικά HF των κορυφαίων σπορ εκδόσεων των παρελθοντικών της αυτοκινήτων και στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική Ypsilon. Πρόκειται για το πρώτο από τα τρία ολοκαίνουρια αυτοκίνητα που θα παρουσιάσει μέχρι το 2030 η ιταλική εταιρεία, μετά την αναγέννησή της από τον όμιλο Stellantis.
Η Lancia είναι μία από τις τρεις premium εταιρείες της Stellantis, μαζί με τις Alfa Romeo και DS, και οι οικονομίες κλίμακας που της προσφέρει θα αφήσουν για πάντα στο παρελθόν τις οικονομικές δυσκολίες που περιόρισαν τη Lancia αποκλειστικά στην ιταλική αγορά -και μόνο με την απαρχαιωμένη τρέχουσα Ypsilon- την τελευταία δεκαετία.
BUY NOW
Η νέα Ypsilon δεν θα έχει τίποτα κοινό με τον προκάτοχό της. Θα είναι πολυτελής (premium) και, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Luca Napolitano, θα έχει πιο οικολογική προσέγγιση με βιώσιμα υλικά στο εσωτερικό και τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας.
Το νέο ιταλικό citycar αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το πρώτο τρίμηνο του 2024, και οι πρώτες παραδόσεις του θα ακολουθήσουν το καλοκαίρι. Ένα χρόνο αργότερα, το 2025, θα δούμε την «καυτή» της έκδοση Lancia Ypsilon HF, η οποία θα τα βάλει με αυτοκίνητα όπως η Alpine A290, και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Figueruelas στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Τα αρχικά HF -που σημαίνουν High Fidelity (υψηλή αξιοπιστία)- παραπέμπουν φυσικά σε μυθικές Lancia της δεκαετίας του 1980 όπως η Fulvia Coupe HF, η Stratos HF και βέβαια η Delta HF Integrale. Με αυτό τον τρόπο η ιταλική εταιρεία αξιοποιεί το ένδοξο παρελθόν της στο πέρασμά της στην ηλεκτρική εποχή.
Η νέα Ypsilon θα βασιστεί στην πλατφόρμα eCMP (που έχουν και τα DS3, Opel Corsa και Mokka EV, Peugeot e-208 και Peugeot e-2008), και θα είναι η τελευταία αυτής της αρχιτεκτονικής πριν την έλευση της πλατφόρμας STLA Small - στην οποία πρώτη θα βασιστεί η νέα γενιά του Peugeot 208. Η έκδοση HF θα έχει αρκετές σπορ λεπτομέρειες, αλλά και χαμηλότερο ύψος από το έδαφος.
Πηγή έμπνευσης για το σχεδιασμό της Ypsilon θα αποτελέσει το πρόσφατο πρωτότυπο Pu+Ra HPE, όπως φυσικά και για τις νέες Delta και Gamma που θα ακολουθήσουν το 2026 και το 2028 αντίστοιχα. Το εσωτερικό αναμένεται να είναι αρκετά φουτουριστικό και φυσικά πολυτελές, με ψηφιακές οθόνες και με το σύστημα πολυμέσων SALA (Sound Air Light Augmentation).
Σύμφωνα με τις φήμες, η έκδοση HF θα παράγει περί τους 240 ίππους και δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, αλλά υβριδική. Όπως γράφει ο ιταλικός Τύπος, θα αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης 156 ίππων και από ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που θα την καθιστά τετρακίνητη. Το Toyota GR Yaris, θυμίζουμε, αποδίδει 261 ίππους.
Η απλή, ηλεκτρική Ypsilon αναμένεται να παίρνει την ενέργειά της από μπαταρία μεγέθους 54 kWh που θα της χαρίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων (κατά WLTP), και θα είναι εμπροσθοκίνητη. Το ίδιο σύστημα αναμένεται να χρησιμοποιεί και το νέο Β-SUV της Alfa Romeo, αλλά και η έκδοση Abarth του νέου ηλεκτρικού Fiat 600.