Η Abarth παραμένει συνεπής στη δέσμευσή της να διακόψει την παραγωγή μοντέλων με θερμικό κινητήρα στην Ευρώπη, και συνεχίζει ακάθεκτη τη στρατηγική της που βασίζεται στην εμπορική διάθεση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Ο Gaetano Thorel, επικεφαλής των Fiat και Abarth στην Ευρώπη, έχει αποκλείσει οριστικά το ενδεχόμενο μια πιθανούς επιστροφής στην παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και αυτό γιατί, όπως δηλώνει, ολοένα και αυστηροποιούνται οι περιορισμοί στις εκπομπές ρύπων στη «γηραιά ήπειρο».
Ενώ στη Νότιο Αμερική κυκλοφορούν ακόμη εκδόσεις Abarth βενζινοκίνητων μοντέλων όπως των Fiat Pulse και Fiat Fastback, η ευρωπαϊκή γκάμα της φίρμας έχει τελείως διαφορετική σύνθεση, αφού αποτελείται πλέον αποκλειστικά από τα ηλεκτρικά 500e και 600e.
BUY NOW
«Αν έχεις ένα σπορ hatchback που παράγει 180 γρ./χλμ. και βρίσκεσαι στην Ιταλία, πρέπει να πληρώνεις μεταξύ 1.000 και 2.000 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο», σημείωσε ο Thorel σε πρόσφατες δηλώσεις του.
«Γιατί να μην δώσω στους πελάτες μου ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, που θα τους προσφέρει τα ίδια επίπεδα απόλαυσης, αλλά και ανάλογες επιδόσεις; Και σε ένα παρόμοιο οικονομικό πακέτο; Θεωρώ λοιπόν ότι είναι καλύτερο να λανσάρει κανείς αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα πλέον στην Ευρώπη».
Και για όσους έλπιζαν ότι το επερχόμενο Fiat 500 Ibrida θα αποκτούσε «δίδυμο αδερφάκι» με το έμβλημα του σκορπιού, ο Thorel δήλωσε ότι η ήπια υβριδική έκδοση απλά δεν έχει την απαραίτητη δυναμική ώστε να αξίζει να λανσαριστεί και από την Abarth.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα: Θα πορευτεί η Abarth στο άμεσο μέλλον μόνο με τα 500e και 600e; Σύμφωνα με τον επικεφαλής της φίρμας στην Ευρώπη, θα ήταν πιθανό κάποια στιγμή να αποκτήσει και κάποιο SUV το έμβλημα του σκορπιού στο άμεσο μέλλον.
Αυτό μας φέρνει στο μυαλό τα concept της Fiat που είχαν δει το φως της δημοσιότητας στις αρχές του 2024 (βλέπε παραπάνω εικόνα), και αφορούσαν σε ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV που θα κυκλοφορούσε το 2027. Εκείνο το concept θα μπορούσε να αποτελέσει την ιδανική βάση για την επέκταση της Abarth και σε μεγαλύτερες κατηγορίες.
Ωστόσο ο Thorel ξεκαθάρισε πως η Abarth δεν σκοπεύει να «προδώσει» τις αρχές της κατασκευάζοντας από το μηδέν ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
«Ο Carlo Abarth δεν κατασκεύασε ποτέ ένα αυτοκίνητο από το μηδέν. Το DNA της Abarth είναι να παίρνει ένα συμβατικό αυτοκίνητο και να βελτιώνει τις επιδόσεις του μέσω του κινητήρα, της εμφάνισης και του ήχου, προκειμένου να το κάνει σπορ και προσιτό. Θέλουμε να παραμείνουμε πιστοί σε αυτό το DNA, γι' αυτό και δεν θα λανσάρουμε προς το παρόν ένα Abarth κατά παραγγελία».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ