Η νέα startup Independent Electric Vehicles (Indi EV), που φιλοδοξεί να τα βάλει με την Tesla στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο: το crossover Indi One.
Το Indi One, ο ανερχόμενος μεγάλος αντίπαλος του Tesla Model Y, έκανε μεν την πρεμιέρα του στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης, αλλά είναι σχεδιασμένο στις προδιαγραφές και προτιμήσεις και των Ευρωπαίων αγοραστών. Στη βασική του έκδοση η αυτονομία του κυμαίνεται στα 380 χιλιόμετρα.
Η Indi EV ιδρύθηκε το 2017 και εξέλισσε το Indi One τα τρία προηγούμενα χρόνια. Τώρα βρίσκεται στη φάση των δοκιμών εξέλιξης, με μια σειρά από πρωτότυπα στους αμερικανικούς δρόμους, καθώς η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει στην Αμερική σε περίπου ένα χρόνο - στο μέσον του 2023.
BUY NOW
Παρόλα αυτά, η Indi δέχεται ήδη παραγγελίες, και το πρώτο αντίτυπο έχει ήδη δεσμευθεί από τον William Bridge, διευθύνοντα σύμβουλο της μη κυβερνητικής οργάνωσης Global Green USA για την προώθηση της βιωσιμότητας. Επίτημα μέλη αυτής της ΜΚΟ είναι, μεταξύ άλλων, οι διάσημοι ηθοποιοί του Hollywood Leonardo DiCaprio και Robert Redford, καθώς και η Yoko Ono.
Το Indi One έχει λίγο μεγαλύτερo μέγεθος από το Model Y -προσεγγίζοντας τις διαστάσεις του Model X. Η βασική του έκδοση έχει μπαταρία χωρητικότητας 75 kWh που προσφέρει αυτονομία περίπου 380 χιλιομέτρων, και τιμάται στις ΗΠΑ 45 χιλιάδες δολάρια (41.650 ευρώ). Η ακριβότερη έκδοση, κόστους 69 χιλιάδων δολαρίων (63.850 ευρώ), διαθέτει μπαταρία 95 kWh και 500 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Μετά τη διάθεση του Indi One στις ΗΠΑ από το μέσον του 2023, θα ακολουθήσει η εξαγωγή του στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλειοψηφία των συστημάτων του έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις προδιαγραφές έγκρισης τύπου παγκοσμίως.
Στον πυρήνα του Indi One βρίσκεται ο ενσωματωμένος πανίσχυρος υπολογιστής με λογισμικό Windows (Vehicle Integrated Computer, VIC) που είναι ορατός μέσα από μια γυάλινη επιφάνεια στο κέντρο του καπό. Η αμερικανική εταιρεία υποστηρίζει ότι ο υπολογιστής αυτός μετατρέπει το One σε «ψηφιακή εργαλειοθήκη».
Για την ακρίβεια, ο διευθυντής σχεδιασμού της Indi, Andre Hudson, λέει πως «πιστεύουμε ότι στο μέλλον η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα υπολογίζεται σε ισχύ του επεξεργασή παρά σε ισχύ του κινητήρα». Ο υπολογιστής είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο 5G και πέντε κάμερες (τρεις εσωτερικές και δύο εξωτερικές) επιτρέπουν τη μετατροπή της καμπίνας του σε κινητό γραφείο.
Μπροστά το συνοδηγό προσφέρεται ένα hub εργασίας που δίνει τη δυνατότητα μαγνητοσκόπησης υλικού, μοντάζ και ανεβάσματος στο διαδίκτυο. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα για παιχνίδια επαυξημένης ή και εικονικής πραγματικότητας - περίπτωση στην οποία η απεικόνιση του παιχνιδιού μπορεί να κινείται αντίστοιχα με την κίνηση του αυτοκινήτου για να αποτρέπει τη ναυτία που ενίοτε προκαλεί η εικονική πραγματικότητα.
Πέραν των ηλεκτρονικών του τεχνολογιών, οι κινητήρες του τετρακίνητου Indi One αποδίδουν 470 ίππους, που είναι ικανοί να σημειώσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,2 δευτερόλεπτα και να φτάσουν το αμερικανικό EV στην τελική ταχύτητα των 210 km/h. Ο έλεγχος της συμπεριφοράς του γίνεται, μεταξύ άλλων, με αερανάρτηση.
«Αισθητικά, προσπαθήσαμε [το Indi One] να μοιάζει με ένα ηλεκτρονικό εξάρτημα», συμπληρώνει ο Andre Hudson. «Πολλά ηλεκτρικά έχουν επιλέξει το δρόμο της πολυτελούς, γλυπτικής σχεδίασης. Αλλά σε αυτό το αυτοκίνητο το styling είναι λίγο πιο καθαρό και λιτό. Λεπτομέρειες όπως ο φωτισμός και το σήμα της Indi φαίνονται σαν να είναι προέκταση του υπολογιστή στην καρδιά του αυτοκινήτου».
Όπως αποκάλυψε ο Hudson, η Indi εξέλιξε τις κυψέλες και τη χωροταξική διευθέτηση των μπαταριών του One εσωτερικά στο εργοστάσιό της, με τις κατευθύνσεις του φημισμένου πρώην στελέχους της Tesla Tom Gage.