Η DS, η γαλλική premium εταιρεία της Citroen, ανακοίνωσε ότι από το 2024 θα σταματήσει τη διάθεση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, και όλα τα νέα μοντέλα που θα διαθέτει από τότε και στο εξής θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Μετά το υπάρχον ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-Tense, η συνέχεια θα δοθεί με το λανσάρισμα της αμιγώς ηλεκτρικής DS4, και στη συνέχεια η DS θα παρουσιάσει ένα νέο μοντέλο το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο 100 τοις εκατό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου Stellantis που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium.
Η νέα αυτή πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταρίας χωρητικότητας από 87 μέχρι 104 kWh, με όριο αυτονομίας που αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Βάσει αυτού, η DS αναφέρει ότι το καινούριο αυτό μοντέλο της θα διαθέτει «εκπληκτική τεχνολογία και ποιότητα, με τεχνικά στοιχεία που θα ταιριάζουν απόλυτα στους πελάτες της DS Automobiles».
BUY NOW
Η πλατφόρμα STLA Medium, επίσης, δίνει τη δυνατότητα να βασιστούν σε αυτήν αμαξώματα μήκους από 4,2 ως 5,0 μέτρα. Αυτό σημαίνει ότι το νέο ηλεκτρικό δημιούργημα της DS δεν θα είναι αυτοκίνητο πόλης, αλλά μεγαλύτερο.
Μιλώντας για αυτό το κομβικό σημείο της σύντομης ιστορίας της DS, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Beatrice Foucher το χαρακτήρισε «τολμηρό», αλλά εξήγησε πως η αυτοκινητοβιομηχανία «βιώνει μια αλλαγή που το εύρος και η ταχύτητά της είναι πρωτοφανή. Η DS Automobiles περίμενε αυτή την αλλαγή και έθεσε την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της στρατηγικής της».
Η ηλεκτροκίνηση υπήρξε βασική πτυχή των δραστηριοτήτων της DS από την ίδρυσή της, και από το 2019 όλα τα μοντέλα της γκάμας της διαθέτουν και «εξηλεκτρισμένες» υβριδικές εκδόσεις - όπως συμβαίνει με τις plug-in υβριδικές DS 4 E-Tense, DS 7 Crossback E-Tense και DS 9 E-Tense που αποδίδουν μεταξύ 225 και 360 ίππων.
Αυτό εξασφάλισε στη DS τη διάκριση της ευρωπαϊκής εταιρείας με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2 της γκάμας της (83,1 g/km). Ωστόσο, το 2024 θα έρθει η πλήρης αλλαγή σελίδας, η οποία συνδυάζεται και με την επέκταση της εργοστασιακής της εμπλοκής στο πρωτάθλημα Formula E της FIA με αμιγώς ηλεκτρικά μονοθέσια μέχρι και το 2026.
Και, επιπλέον, συνδυάζεται και με το πρόγραμμα της DS Automobiles για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των εργοστασίων της, στο πλαίσιο της γενικότερης σχετικής προσέγγισης του ομίλου Stellantis.