H Maserati ετοιμάζει το πρώτο αυτοκίνητο της ιστορίας της που θα διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, που -ίσως και συμβολικά- θα είναι η ριζικά αλλαγμένη Quattroporte σε δύο χρόνια. Θα ακολουθήσει, αμέσως μετά, η ηλεκτρική Levante.
Μαζί με το πέρασμα στον αμιγή ηλεκτρισμό, ο όμιλος Stellantis -μητρικός (και) της Maserati έχει αποφασίσει να ανεβάσει την εταιρεία της «τρίαινας» στο υψηλότερο επίπεδο πολυτέλειας - δηλαδή να δώσει στα νέα της αυτοκίνητα hyper-premium προδιαγραφές.
Συγκεκριμένα, η Maserati δεν θέτει στόχο να γίνει ένας κατασκευαστής μεγάλου όγκου πωλήσεων, αλλά να παρέχει πολύ ξεχωριστά αυτοκίνητα με το ύψιστο επίπεδο πολυτέλειας. Και φυσικά να παράγει κέρδη για την εταιρεία, κάτι που δεν ίσχυε πάντοτε στο παρελθόν. Ήδη η αρχή προς αυτή την κατεύθυνση έγινε με τις MC20 και GranTurismo.
BUY NOW
Προς το παρόν είναι άγνωστο σε ποια πλατφόρμα θα βασιστεί η νέα, ηλεκτρική Quattroporte, αλλά το πιθανότερο είναι να χρησιμοποιήσει μία από την καινούρια γκάμα STLA του ομίλου Stellantis. Το πιθανότερο σενάριο είναι φυσικά για την STLA Large, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία άνω των 800 χιλιομέτρων.
Η ιταλική εταιρεία, επίσης, διευκρινίζει ότι θα εξακολουθήσει να έχει σε απόλυτη προτεραιότητα τη σπορ οδηγική αίσθηση των νέων ηλεκτρικών της αυτοκινήτων - και ειδικά της Quattroporte, που είχε αυτό ως διαχρονικό χαρακτηριστικό του αυτοκινητικού της θρύλου.
Για τον ίδιο λόγο, την έμφαση στην οδήγηση, η Maserati επιλέγει να μην γεμίσει όλο το ταμπλό με οθόνες, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του εγγύς μέλλοντός της. Βεβαίως, αυτό δεν σημαίνει ότι τα νέα αυτοκίνητα της εταιρείας με την τρίαινα θα στερούνται ψηφιακών τεχνολογιών - κάθε άλλο.
Μετά από το πρώτο αυτό αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Maserati, θα ακολουθήσει και ο εξηλεκτρισμός της Levante - με τον αμιγώς EV διάδοχό της. Και εδώ η πλατφόρμα που θα επιλεχθεί αναμένεται να είναι η STLA Large, όμως κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αυξηθούν οι διαστάσεις - τουλάχιστον όχι πολύ.
Η Maserati αποφεύγει, προς το παρόν τουλάχιστον, τον πειρασμό της κατασκευής ενός μεγάλου, ίσως και επταθέσιου SUV, το οποίο θα μπορούσε να είχε μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον στην Κίνα και στις ΗΠΑ, αφήνοντας παράλληλα και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Ο κύριος λόγος της επιλογής αυτής είναι πως ένα τέτοιο, τετραγωνισμένο SUV δεν μπορεί να είναι πιστό στη σπορ σχεδιαστική παράδοση της Maserati.