Με ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, η Nissan εγκαινιάζει την επένδυση ύψους 1,38 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη δημιουργία του προηγμένου «οικοσυστήματος» Nissan EV36Zero στο εργοστάσιο του Sunderland της Βρετανίας.
Η ιαπωνική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα μόνο ένα σχέδιο του πρωτοτύπου στο οποίο θα βασιστεί το νέο της ηλεκτρικό Crossover. Από αυτό διακρίνονται οι σχεδιαστικές τάσεις που θα επικρατήσουν στις προσεχείς γενιές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, αλλά η εταιρεία δεν παρείχε περαιτέρω πληροφορίες για τις διαστάσεις και τα τεχνικά στοιχεία του νέου της EV. Αν αντικαταστήσει το Leaf, όπως φημολοφείται, οι διαστάσεις του θα είναι συμπαγείς.
Το πρωτόλειο αυτό σχέδιο δείχνει έντονη κλίση της οροφής, υπερμεγέθεις τροχούς και νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Nissan θα βασίζεται στην νέα πλατφόρμα CMF-EV, το νέο δάπεδο που εξέλιξε η συμμαχία Renault-Nissan, που ήδη χρησιμοποιείται στο Ariya και στα νέα ηλεκτρικά Renault που έρχονται - στο MeganE και σε ένα SUV μεγέθους αντίστοιχου του Peugeot 3008.
BUY NOW
Για την εξέλιξη και την κατασκευή του νέου EV της Nissan θα δαπανηθούν τα 585 εκατομμύρια δολάρια της συνολικής επένδυσης της ιαπωνικής εταιρείας για το παραγωγικό «οικοσύστημα» του εργοστασίου στο Sunderland.
Η επένδυση σε αυτό περιλαμβάνει την αναβάθμιση του ίδιου του εργοστασίου για να υποστηρίξει την παραγωγή 100.000 αντιτύπων το χρόνο του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, πλέον της παραγωγής των Juke, Qashqai και Leaf. Και περιλαμβάνει, επίσης, και την κατασκευή του πρώτου επί βρετανικού εδάφους Gigafactory κατασκευής μπαταριών επόμενης γενιάς και μεγαλύτερης χωρητικότητας, αυτονομίας και απόδοσης.
Το Gigafactory θα έχει ισχύ 9GWh, θα παράγει τις μπαταρίες για 100 χιλιάδες ηλεκτρικά Nissan το χρόνο, και στην επένδυση της κατασκευής του θα συμμετέχει με 622 εκατομμύρια δολάρια και η εταιρεία Envision AESC, μακροχρόνιος συνεργάτης της Nissan στην προμήθεια των μπαταριών του Leaf και του eNV200, μεταξύ άλλων.
Υιοθετώντας τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης η Envision AESC θα ελέγχει και θα περιορίζει την κατανάλωση ενέργειας στην παραγωγή και τη συντήρηση των μπαταριών. Η Nissan θα δημιουργήσει ακόμη δέκα ηλιακές και αιολικές φάρμες, και μαζί με αυτές που διαθέτει ήδη στην περιοχή η ενέργεια που θα χρησιμοποιείται στο εργοστάσιο θα είναι 100% καθαρή. Ακόμη, παλαιότερες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανακυκλώνονται και τα χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση ενέργειας.
Στο πλάνο της δημιουργίας αυτού του «μικροδικτύου» ενέργειας, που θα περισώζει 55.000 τόννους εκπομπών διοιξειδίου του άνθρακα το χρόνο, συμμετέχει και η πόλη του Sunderland. Εξάλλου, η περιοχή θα καρπωθεί από τη δημιουργία 909 θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο, ενώ η όλη δραστηριότητα θα ανοίξει συνολικά 4.500 θέσεις στην αλυδίσα προμηθειών και 6.200 θέσεις μέσω προϊόντων που σχετίζονται με το «οικοσύστημα» Nissan EV36Zero.