Το bZ3C, που παρουσίασε η Toyota στο Σαλόνι του Πεκίνου, θα είναι το πρώτο από τα δύο νέα ηλεκτρικά Crossover που θα έρθει στην Ευρώπη - μέσα στην επόμενη χρονιά.
Το Toyota bZ3C παρουσιάστηκε -μαζί με το bZ3X- στην κινεζική έκθεση την προηγούμενη εβδομάδα, και παρά την έμφαση που δίνει η ιαπωνική εταιρεία στην αγορά της αχανούς ασιατικής χώρας φαντάζει πλέον σίγουρο ότι θα έρθει στην Ευρώπη, και μάλιστα από το 2025 κιόλας.
Πέρσι η Toyota είχε παρουσιάσει τα πρωτότυπα bZ Sport Crossover Concept και το bZ FlexSpace Concept στην ίδια έκθεση, του Πεκίνου. Το πρώτο μετασχηματίστηκε φέτος στο Toyota bZ3C, ενώ το δεύτερο ήταν ο προπομπός του bZ3X.
BUY NOW
Στην ευρωπαϊκή πρεμιέρα του bZ Sport Crossover Concept, η εταιρεία είχε επιβεβαιώσει ότι η έκδοση παραγωγής που θα προέκυπτε από αυτό θα εισαγόταν και στην Ευρώπη, από το 2025. Και τώρα η έκδοση παραγωγής αυτή παρουσιάστηκε, με τη μορφή του bZ3C, στο Πεκίνο. Κατά συνέπεια, αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα περιμένουμε και στην ήπειρό μας.
Σε σχέση με το bZ3C του Πεκίνου, η ευρωπαϊκή του έκδοση δεν αποκλείεται να έχει ορισμένες διαφορές σε λεπτομέρειες - και ενδεχομένως και άλλο όνομα. Προς το παρόν, πάντως, η Toyota δεν έχει δημοσιεύσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ούτε καν για την κινεζική αγορά.
Θυμίζουμε ότι για την εξέλιξη του σπορτίφ Crossover αυτού συνεργάστηκε το Intelligent ElectroMobility R&D Center της Toyota με την κινεζική εταιρεία FAW. Και ο σχεδιασμός του φέρνει το bZ3C πιο κοντά στα νέα αισθητικά δεδομένα που άνοιξε το νέο Prius και η νέα γενιά του C-HR, απομακρύνοντάς το από εκείνα που εγκαινίασε το bZ4X. Συνεπώς, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά Toyota έρχονται πλέον πιο κοντά σε εμφάνιση.
Το 2022 η Toyota είχε παρουσιάσει το ηλεκτρικό sedan bZ3, μήκους 4,73 μέτρων, με την αισθητική του bZ4X. Όμως το μοντέλο εκείνο δεν είχε ταξιδέψει ποτέ στην Ευρώπη - σε αντίθεση, όπως όλα δείχνουν, με την προοπτική του bZ3C να κάνει το υπερπόντιο ταξίδι.
Όσο για το bZ3X, που παρουσιάστηκε επίσης στο Πεκίνο, πρόκειται για ένα κανονικό οικογενειακό SUV με αντίστοιχη, πιο τετραγωνισμένη σιλουέτα. Αυτό προέκυψε από τη συνεργασία της Toyota με μια άλλη κινεζική εταιρεία, τη GAC, αλλά προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν όντως θα έρθει και αυτό στην Ευρώπη.