Στην έκτη του γενιά το δημοφιλές citycar της Nissan θα κάνει τη μετάβαση στον ηλεκτρισμό, ως αδερφό μοντέλο του νέου Renault 5, και αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2025.
Το Nissan Micra κλείνει φέτος 40 χρόνια στην Ευρώπη: ήρθε στην ήπειρό μας το 1983, ένα χρόνο μετά το λανσάρισμά του στην Ιαπωνία, και ακολουθήθηκε από ακόμη τέσσερις γενιές - άλλες με περισσότερη εμπορική επιτυχία, και άλλες με λιγότερη.
Η τελευταία, η τρέχουσα από τις γενιές αυτές έφτασε στο τέλος της παραγωγής της το Δεκέμβριο του 2022, αλλά η ιστορία του Micra δεν σταματά εκεί: το 2025 αναμένεται η έκτη του γενιά, που θα κάνει τον κομβικό για την ιστορία αυτού του citycar εξηλεκτρισμό του.
BUY NOW
Θα προκύψει από τη συμμαχία της Nissan με τη Renault -για τη χρήση κοινών εξαρτημάτων και για τις οικονομίες κλίμακας-, όπως συνέβη και με την πέμπτη γενιά του Micra που κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο του Flins, στην Yvelines της βόρειας Γαλλίας, και μοιραζόταν αρκετά μηχανικά μέρη με το Renault Clio.
Το νέο Micra θα μοιράζεται τα ηλεκτρικά συστήματα και τη γραμμή παραγωγής στο Douai με το νέο Renault 5, που αναμένεται να λανσαριστεί πρώτο, τον Μάρτιο του 2024. Και τα δύο ηλεκτρικά πόλης θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-B και θα μοιράζονται τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες και τις ίδιες μπαταρίες.
Συγκεκριμένα, το Micra θα χρησιμοποιεί τον ηλεκτρικό κινητήρα ePT-100 kW του R5 E-Tech που θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος - 120 και 150 ίππων. Αν και φημολογείται ότι το ιαπωνικό αντίτυπο μπορεί, αρχικά τουλάχιστον, να διατίθεται με τον λιγότερο ισχυρό από τους δύο.
Όσο για την αυτονομία του, υιοθετώντας τη νέα γενιά των πιο αποδοτικών κυψελών του γαλλικού ομίλου το Micra αναμένεται να έχει αυτονομία που θα φτάνει τα 400 χιλιόμετρα με κάθε πλήρη φόρτιση. Αυτό ισχύει για την έκδοση με τη μεγαλύτερου μεγέθους μπαταρία.
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση του νέου Micra από το R5 έχει να κάνει φυσικά με την εμφάνιση και το σχεδιασμό, που θα είναι πολύ διαφορετικός στα δύο αυτοκίνητα. Πέρσι, μάλιστα, η Nissan δημοσίευσε μια σειρά από ψηφιακές εικόνες που αποκάλυπταν τις σχεδιαστικές κατευθύνσεις του νέου Micra με αρκετές λεπτομέρειες.
Πάντως, σε αντίθεση με το νέο Renault 5 που έχει εκτεταμένες αισθητικές επιρροές από το θρυλικό του πρόγονο, το νέο Micra θα αφήσει ολοκληρωτικά στο παρελθόν τις πέντε προηγούμενες γενιές του. Και όπως φαίνεται θα έχει πιο λιτές γραμμές από τον γαλλικό αδερφό του.
Όπως προαναφέρθηκε, τα R5 και Nissan Micra θα παράγονται παράλληλα στο εργοστάσιο του Douai - όπου η γραμμή παραγωγής έχει προσαρμοστεί στην πλατφόρμα CMF-B και ήδη βγάζει το Renault Megane E-Tech. Όπως φημολογείται, η τιμή του νέου, ηλεκτρικού Nissan Micra θα ξεκινά στην Ευρώπη από τα περίπου 28.000 ευρώ (χωρίς τις όποιες επιδοτήσεις ανά χώρα).