Αυτός είναι ο αντίπαλος του Tesla Model Y που κοστίζει κάτω από 20 χιλιάδες ευρώ
Η κινεζική Nio ανακοίνωσε ότι θα μειώσει σε σχεδόν αδιανόητο επίπεδο την τιμή του ηλεκτρικού της Crossover Onvo L60, με στόχο να εκθρονίσει το Tesla Model Y από την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων.
Ήταν δεδομένο ότι η τεράστια εμπορική επιτυχία του Model Y θα γεννούσε μια σειρά από ανταγωνιστές του, από καθιερωμένες ή μη, ευρωπαϊκές ή κινεζικές εταιρείες - αλλά μέχρι τώρα κανένας εξ αυτών δεν κατάφερε να του πάρει τα σκήπτρα.
Αυτό φιλοδοξούν να πετύχουν τώρα οι Κινέζοι της Nio, με το μεγαλύτερο δέλεαρ όλων: μια απίστευτα χαμηλή τιμή για το Onvo L60, κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ ακόμα και στη δική μας ήπειρο.
BUY NOW
Αυτή είναι μια κατακόρυφη πτώση της τιμής, αν αναλογιστούμε ότι στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου η τιμή που ανακοινώθηκε άγγιζε τις 30 χιλιάδες ευρώ. Όμως και πάλι, ακόμα και με την αρχική του τιμή, το Onvo L60 ήταν πιο φτηνό από το Model Y, κατά περίπου 5.000 ευρώ.
Ο μικρός αστερίσκος που υπάρχει για το κινεζικό Crossover, πάντως, είναι ότι πέραν της τιμής αγοράς, όσοι το επιλέξουν θα πρέπει να καταβάλλουν και περίπου 75 ευρώ το μήνα για τη μπαταρία των 60 kWh ή περίπου 115 ευρώ το μήνα για την μπαταρία των 85 kWh.
Το ποσό αυτό αφορά στην επίσκεψη σε κάποιον από τους σταθμούς του αναπτυσσόμενου δικτύου της Nio και στην ανταλλαγή της μπαταρίας με άλλη, φορτισμένη, μέσα σε λίγα λεπτά. Και πάλι, όμως, παραμένει μια εξαιρετικά δελεαστική πρόταση, ειδικά αν αναλογιστούμε τις πολύ θετικές κριτικές που έχει λάβει το L60 από τους τοπικούς δημοσιογράφους που το έχουν οδηγήσει.
Οι τιμές ανεβαίνουν με την απόκτηση της μπαταρίας του αυτοκινήτου μαζί με το ίδιο το L60 στην αγορά του. Όμως, και πάλι εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από το Tesla Model Y, καθώς η βασική έκδοση με τη μπαταρία των 60 kWh κυμαίνεται στις 28 χιλιάδες ευρώ και με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 85 kWh λίγο πάνω από τις 30 χιλιάδες ευρώ.
Το Onvo L60 διατίθεται με την επιλογή ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων, αλλά οι παραπάνω τιμές αφορούν μόνο στην έκδοση με ένα μοτέρ. Τα μοντέλα αυτά (με την κίνηση στους πίσω τροχούς) αποδίδουν 322 ίππους και 305 Nm ροπής, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν έναν επιπλέον κινητήρα 134 ίππων στον μπροστινό άξονα.
Η Onvo (θυγατρική της Nio) αναφέρει ότι το L60 με τη μπαταρία 60 kWh και κίνηση στους πίσω τροχούς έχει αυτονομία 555 χιλιομέτρων (αν και στον κινεζικό κύκλο CTLC) ή 525 χιλιομέτρων στην έκδοση με δύο κινητήρες. Η αυτονομία των μοντέλων με μπαταρία 85 kWh αυξάνεται στα 730 χιλιόμετρα.
Παρόλα αυτά, η Nio εξελίσει επίσης μια τρίτη επιλογή μπαταρίας που θα προσφέρει στο L60 εκτιμώμενη αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική στην Tesla που εξελίσσει ανάλογη τεχνολογία.
Προς το παρόν, βεβαίως, το δίκτυο της Onvo αναπτύσσεται κυρίως στην Κίνα (όπου θα έχουν ανοίξει 200 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2024) και σταδιακά θα επεκταθεί και στην Ευρώπη, ίσως και στη χώρα μας.
Η επιβεβαίωση της τιμής του L60 ήρθε λίγο μετά την ανακοίνωση ότι η Onvo έχει στελεχώσει 180 διευθυντές καταστημάτων σε όλη την Κίνα, εκ των οποίων το 40% έχει προηγουμένως εργαστεί στην Tesla και το 27% έχει μετακινηθεί στην Onvo από την ανταγωνιστική Li Auto.