Το 2024 η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Ford Puma θα προστεθεί στην διευερυνόμενη οικογένεια των EV της Ford -καθώς και της δημοφιλούς κατηγορίας των B-SUV- στην Ευρώπη.
To Puma EV θα γίνει, μέσα στο 2024, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ford Ευρώπης μετά το Explorer που παρουσίασε πριν από λίγες εβδομάδες, και το τρίτο στην ευρωπαϊκή EV γκάμα της - αν προσθέσουμε και την αμερικανική Mustang Mach-E.
Μετά το Puma θα προστεθεί και ένα τέταρτο ηλεκτρικό, το Coupe-SUV που μάλλον θα αναβιώσει το όνομα Capri. Έτσι, θα κλείσει η τετράδα των επιβατικών αυτοκινήτων της στρατηγικής «Model e» της Ford Ευρώπης, στην οποία στρατηγική περιλαμβάνονται και τέσσερα νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά Vans.
BUY NOW
Πίσω στο Puma, παράλληλα με τη νέα του ηλεκτρική εκδοχή θα εξακολουθεί να πωλείται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και θα αποτελεί πλέον το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της εταιρείας από του χρόνου - οπότε το Fiesta θα μείνει πλέον στο παρελθόν με την παύση της παραγωγής του.
Το Puma EV θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα Β2Ε με το van E-Transit Courier, το οποίο πρόσφατα παρουσιάστηκε, η οποία είναι δεκτική και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης και σε ηλεκτρικούς. Ο ηλεκτρικοκινητήρaς του επαγγεματιλού αποδίδει 134 ίππους και 290 Nm ροπής, συνεπώς ενδέχεται ο ίδιος να εφοδιάζει και τη βασική έκδοση του Puma.
Σε ισχυρότερες εκδόσεις ενδέχεται να υιοθετηθεί ένα -ή και τα δύο- από τα ηλεκτρικά μοτέρ του E-Transit, που αποδίδουν 181 και 265 ίππους. Προς το παρόν η Ford δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για τη μπαταρία του B-SUV, αλλά αυτή θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης μέχρι και 100kW, για φόρτιση σε ποσοστό 10-80% σε περίπου 35 λεπτά. Μαζί με την ανάκτηση της ενέργειας της πέδησης, η αυτονομία θα ξεπερνά τα 340 χιλιόμετρα.
Σχεδιαστικά, οι αλλαγές που θα έχει το ηλεκτρικό από το θερμικό Puma υφίστανται, αλλά δεν αναμένεται να είναι δραστικές. Η Ford έχει δημοσιεύσει μια teaser εικόνα που αποκαλύπτει τη φωτεινή υπογραφή στα εμπρός φωτιστικά σώματα, αλλά η σπορτίφ Crossover σιλουέτα θα παραμείνει ίδια. Οι διαφορές θα εντοπίζονται στην κλειστή γρίλια, στα φώτα και στις πιο λιτές γραμμές των προφυλακτήρων.
Η κατασκευή του ηλεκτρικού Puma θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Ford στην Craiova της Ρουμανίας, δίπλα στα επαγγελματικά ηλεκτρικά της Ford Ευρώπης. Το Explorer και το νέο ηλεκτρικό Capri θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Κολωνίας, στη Γερμανία.
Τα δύο τελευταία βασίζονται στην πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen, αλλά η εταιρεία του μπλε οβάλ επενδύει 1,8 δισ. ευρώ στις υποδομές ηλεκτροκίνησης στην Κολωνία και εξελίσσει τη δική της ηλεκτρική πλατφόρμα που θα της επιτρέψει να αποδεσμευτεί από τον όμιλο VW. Οι ηλεκτροκινητήρες παράγονται στο εργοστάσιο Ford Halewood στο Liverpool της Βρετανίας.
Οι τιμές των αντιπάλων του ηλεκτρικού Ford Puma, όπως του Peugeot e-2008 και του Citroen e-C4, ξεκινούν από τις περίπου 40.000 ευρώ, συνεπώς δεν θα ήταν παράλογο να περιμένει κανείς πως κάτι τέτοιο θα ισχύσει και για το ηλεκτρικό B-SUV της εταιρείας του μπλε οβάλ.