Πιο γρήγορο και από Formula 1 -Αυτό είναι το μονοθέσιο που έσπασε το παγκόσιο ρεκόρ επιτάχυνσης

Mythen Formula Student

Εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από τους μαθητές των Πανεπιστημίων της Ζυρίχης και της Λουκέρνης, το πρωτότυπο μονοθέσιο Mythen κατέρριψε το φράγμα του 1,0 δευτερολέπτου στο 0-100 km/h.

Οι συγκεκριμένοι φοιτητές μηχανολογίας, μέλη του Academic Motorsports Club Zurich (AMZ), αφιέρωσαν κάθε λεπτό του ελεύθερου χρόνου τους δουλεύοντας πάνω στο Mythen.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις πολλές προκλήσεις που αντιμετώπισαν, η προσπάθειά τους τελικά απέδωσε: η ομάδα μπήκε στο Βιβλίο των Ρεκόρ Guinness για την "ταχύτερη επιτάχυνση 0-100 km/h από ηλεκτρικό αυτοκίνητο", καταρρίπτοντας για πρώτη φορά το φράγμα του ενός δευτερολέπτου.

Η ηλεκτροκίνηση, με την άμεση ροπή της, χαρίζει στα ηλεκτρικά οχήματα πρωτόγνωρες επιδόσεις. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό hypercar MG EXE181 σημειώνει το sprint 0-100 km/h σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα, ενώ το Rimac Nevera R πετυχαίνει το ίδιο σε 1,81 δευτερόλεπτα, ενώ φτάνει τα 412 km/h τελικής ταχύτητας.

Ωστόσο, ούτε αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν το Mythen, το οποίο κατάφερε να επιταχύνει από 0-100 km/h σε μόλις 0,956 δευτερόλεπτα σε απόσταση 12,3 μέτρων! Το εντυπωσιακό ρεκόρ καταγράφηκε στο Dubendorf της Ζυρίχης την 1η Σεπτεμβρίου 2023 και παραμένει ακατάρριπτο μέχρι σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε εξάρτημα του ηλεκτρικού οχήματος, από το πλαίσιο μέχρι την μπαταρία, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε από τους φοιτητές. Η ομάδα χρησιμοποίησε ελαφριά υλικά όπως ανθρακονήματα και το αλουμίνιο για να κατασκευάσει το σασί, με αποτέλεσμα το Mythen να ζυγίζει μόλις 140 κιλά.

Την ίδια ώρα, για αυτά τα μόλις 140 κιλά η μονάδα ισχύος του αυτοκινήτου παράγει 240 kW - περίπου 326 ίππους. Ωστόσο, η ισχύς δεν είναι το μόνο στοιχείο που καθορίζει την ταχύτατη επιτάχυνση- η πρόσφυση παίζει επίσης σημαντικό ρόλο.

Για να πετύχει την πρόσφυση που χρειαζόταν ώστε να το Mythen να αξιοποιήσει όλη την ισχύ του, η ομάδα προχώρησε μια αεροδυναμική μελέτη κατά την οποία μια συσκευή αναρρόφησης αντλεί με ισχύ τον αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η δουλειά πάνω στο έργο παράλληλα με τις σπουδές ήταν πολύ απαιτητική», δήλωσε ο επικεφαλής κινητήρα του AMZ, Yann Bernard. «Όμως ήταν πολύ διασκεδαστικό να συνεργάζομαι με άλλους φοιτητές για να βρούμε συνεχώς νέες λύσεις και να εφαρμόζουμε όσα μάθαμε στη θεωρία».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ