H αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 780 ευρώ ετησίως από τη δαπάνη κατανάλωσης ενέργειας.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν στο μέλλον να μειώσουν έως και 52% τους ετήσιους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος των κατόχων τους σύμφωνα με έκθεση των ερευνητικών Ινστιτούτων Fraunhofer ISI και ISE for Transport and Environment.
Μάλιστα όπως τονίζεται στην έκθεση εάν τα ηλεκτρικά οχήματα φορτίζουν με ηλεκτρική ενέργεια όταν αυτή είναι φθηνή ή από οικιακούς ηλιακούς συλλέκτες, τότε η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 780 ευρώ ετησίως, βάσει κάποιων παραμέτρων (όπως η τοποθεσία, αν υπάρχουν ηλιακοί συλλέκτες ή το μέγεθος της μπαταρίας του οχήματος). Οι αμφίδρομοι οικιακοί φορτιστές αναμένεται να είναι περίπου 100 ευρώ πιο ακριβοί από τα συμβατικά wallbox, όμως τα οφέλη για τον ιδιοκτήτη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι πολλαπλάσια.
BUY NOW
Επίσης η αμφίδρομη φόρτιση μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών EV, σε αντίθεση με τις ανησυχίες ορισμένων για υποβάθμιση των κυψελών λόγω της τακτικής φόρτισης και εκφόρτωσης. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μπορούσε να παραταθεί έως και 9% σε σύγκριση με τις τυπικές πρακτικές φόρτισης EV, διαπιστώνει η έκθεση, καθώς το αυτοκίνητο με αυτό τον τρόπο θα διατηρείται σε βέλτιστη κατάσταση φόρτισης.
Η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων
Η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια στο δημόσιο δίκτυο, εξοικονομώντας μεγάλα ποσά στους ιδιοκτήτες και τις εταιρείες. Τα ηλεκτρικά οχήματα που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία της αμφίδρομης φόρτισης θα μπορούν να λειτουργήσουν ως αποθήκες ενέργειας. Έτσι θα μπορούν να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο σε περιόδους μεγάλης ζήτησης, αλλά και να αποθηκεύσουν την πλεονάζουσα ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η λεγόμενη τεχνολογία από όχημα σε δίκτυο (V2G) μπορεί να εξοικονομήσει 22 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στα ενεργειακά συστήματα της ΕΕ έως το 2040, σύμφωνα με την έκθεση των ερευνητικών ινστιτούτων Fraunhofer ISI και ISE for Transport and Environment. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση έως και 8% στο κόστος κατασκευής και λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο σπίτι ή στην εργασία μπορούν να μειώσουν την ανάγκη για αποθήκευση μπαταρίας έως και 92% το 2040, ενώ μπορούν να δώσουν λύσεις ενέργειας σε απομακρυσμένες περιοχές όπου δεν υπάρχει δίκτυο.
Αποθηκεύοντας την πλεονάζουσα ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές που διαφορετικά θα χάνονταν, ο στόλος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) της Ευρώπης θα μπορούσε να συνεισφέρει έως και το 9% των ετήσιων αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ έως το 2040. Αυτό θα έκανε τα EV έναν μεγάλο «προμηθευτή» ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ, και θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.
Επίσης η αμφίδρομη φόρτιση θα μπορούσε να επιτρέψει επιπλέον 430 GW ηλιακής ισχύος έως το 2040, διπλασιάζοντας σχεδόν την τρέχουσα χωρητικότητα της ΕΕ ενώ η αμφίδρομη φόρτιση προσφέρει θετικά αποτελέσματα στο δίκτυο χαμηλής τάσης, η επίδραση είναι μέτρια. Η πιθανή εξοικονόμηση κόστους επέκτασης του δικτύου θα μπορούσε να φτάσει τα 9,8 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2040, αλλά αυτή η τεχνολογία δεν θα πρέπει να θεωρείται υποκατάστατο για την απαραίτητη ενίσχυση και επέκταση του δικτύου.
Ο Fabian Sperka, διευθυντής πολιτικής οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν βάλει τις οδικές μεταφορές στην πορεία προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά έχουν περισσότερα οικονομικά οφέλη που δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί. Η αμφίδρομη φόρτιση θα προσφέρει δωρεάν μπαταρίες σε τροχούς, μειώνοντας την ανάγκη δημιουργίας αποθήκευσης ενέργειας για υπερβολική αιολική και ηλιακή ενέργεια. Tο V2G μπορεί να απογειωθεί μόνο εάν διασφαλίσουμε ότι όλα τα EV μπορούν να λειτουργούν με όλους τους φορτιστές. Οι νομοθέτες μπορούν να ξεκλειδώσουν τις δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας αποφασίζοντας τα πρότυπα της ΕΕ για αμφίδρομη χρέωση. Αυτό θα είναι μια νίκη για τους καταναλωτές, το περιβάλλον και την πρόοδο προς τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια.»