Πόσους ρύπους θα έσωζε η παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη

EV Battery

Η χρήση ηλεκτρισμού από ΑΠΕ για την παραγωγή των μπαταριών θα μείωνε μέχρι και 60% την εκπομπή ρύπων για την κατασκευή τους, ενώ αν οι μπαταρίες παράγονταν στην Ευρώπη η μείωση θα ήταν της τάξης του 37%.

Είναι πλέον γνωστό και τεκμηριωμένο ότι οι μπαταρίες είναι από τα πλέον ρυπογόνα εξαρτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην παραγωγή τους, και καθιστούν τα EV πιο ρυπογόνα στην κατασκευή σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, μπορούν να γίνουν σημαντικά βήματα για να γίνει η παραγωγή των μπαταριών λιγότερο βλαπτική προς το περιβάλλον. Ένα από αυτά είναι η μεταφορά της παραγωγής τους από την Κίνα στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με ανάλυση του φορέα Transport & Environment, η μεταφορά αυτή θα περιόριζε κατά 37% την εκπομπή ρύπων στην παραγωγή, και αν η τελευταία γινόταν με τη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές η μείωση θα άγγιζε το 62%.

Η Julia Poliscanova, διευθύντρια του τομέα προμηθευτών της Transport & Environment, είπε: «Οι μπαταρίες, και τα μέταλλα στο εσωτερικό τους, είναι το νέο πετρέλαιο. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα χρειαστούν την απόλυτη αφοσίωση και συνεργασία για να αντλήσουν τα κλιματικά και βιομηχανικά οφέλη.

Οι ισχυρές προδιαγραφές βιωσιμότητας, όπως οι επερχόμενοι κανόνες του περιβαλλοντικού αποτυπώματος άνθρακα των μπαταριών, μπορούν να ανταμείψουν την τοπική, καθαρή παραγωγή», συμπλήρωσε η Poliscanova.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, υποστήριξε ότι η Ευρώπη χρειάζεται καλύτερα εργαλεία για να προωθήσει τις επενδύσεις σε gigafactories μπαταριών στο έδαφός της. Σε ποσοστό 53% η ενέργεια που πρόκειται να παραχθεί στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, διατρέχει 'μεσαίο ως υψηλό ρίσκο' για την καθυστέρηση, τον περιορισμό ή ακόμα και τη ματαίωσή της.

Από την άλλη, είναι καλό ότι το 47% της παραγωγής μπαταριών στην ήπειρό μας δείχνει εξασφαλισμένο, καθώς και ότι το νούμερο αυτό είναι κατά 33% μεγαλύτερο σε σχέση με την περσινή χρονιά.

«Ο αγώνας μπαταριών μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ εντείνεται. Ενώ ορισμένες επενδύσεις παραγωγής μπαταριών που κινδύνευαν να παρασυρθούν από αμερικανικά παραρτήματα έχουν διασωθεί από πέρυσι, σχεδόν το ήμισυ της προγραμματισμένης παραγωγής εξακολουθεί να είναι προς διάθεση», δήλωσε η Poliscanova.

Και κατέληξε: «Η ΕΕ πρέπει να βάλει τέλος σε κάθε αβεβαιότητα σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και να θέσει στόχους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε για να διαβεβαιώσει τους επενδυτές των gigafactories ότι θα έχουν μια εγγυημένη αγορά για το προϊόν τους».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ