Πρώτη εμφάνιση της ηλεκτρικής Maserati Grecale Folgore των 557 ίππων

Maserati Grecale

Η ηλεκτρική έκδοση της νέας Maserati Grecale, με την ονομασία Folgore, αποκαλύφθηκε πλήρως στο Σαλόνι της Σαγκάης, με εκρηκτική ισχύ και αυτονομία που φτάνει τα 500 χιλιόμετρα.

Η ονομασία Folgore, που σημαίνει κεραυνός στα ιταλικά, αποδίδεται στις αμιγώς ηλεκτρικές Maserati - μέχρι και στην EV εκδοχή της GranTurismo και του supercar MC20 Folgore. Και τώρα η αντίστοιχη Grecale Folgore έκανε την πρεμιέρα της στην κινεζική έκθεση αυτοκινήτου, ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της θερμικής/υβριδικής έκδοσης του ιταλικού μεσαίου Sports-SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Grecale Folgore διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- με ισχύ 205 kWh έκαστος, που αποδίδουν μαζί συνολικά 557 ίππους (27 hp περισσότερους από την ισχυρότερη θερμική, Trofeo), και την εκθαμβωτική ροπή των 820 Nm.

Κατά συνέπεια, η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h έρχεται σε 4,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 km/h - κι όλα αυτά για ένα SUV που πλησιάζει τους 2,5 τόνους βάρους. Κυρίως λόγω της μπαταρίας του, φυσικά, που προσαρμόστηκε στην γνωστή πλατφόρμα Giorgio της Alfa Romeo - σε ευθείας διάταξη των κυψελών της, πια, αντιθέτως με τη σχήματος Τ μπαταρία της MC20 Folgore.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 105 kWh και -δεδομένου ότι η πλατφόρμα είναι αρχιτεκτονικής 400 Volt- φορτίζει με έως και 150 kW. Αυτό σημαίνει ότι -σε ιδανικές συνθήκες- για την πλήρωσή της σε ποσοστό 20-80% χρειάζεται 29 λεπτά, ή μπορεί να δεχθεί φόρτιση για 100 km σε 9 λεπτά. Με γεμάτη μπαταρία καλύπτει 500 χιλιόμετρα (κατά WLTP).

Η Grecale Folgore προσφέρει 4 οδηγικά προφίλ (drive modes), μέσω του επιλογέα που βρίσκεται στο τιμόνι της: τα Max Range, GT, Sport και Offroad. Αυτά -ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και το έδαφος- αλλάζουν την απόκριση του κινητήρα, τη ρύθμιση της αερανάρτησης, την αίσθηση του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το προφίλ Max Range ενεργοποιείται αυτόματα όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέφτει κάτω από το 16%. Περιορίζει την απόδοση του κινητήρα, την τελική ταχύτητα στα 130 km/h, και μειώνει την ένταση του συστήματος κλιματισμού.

Σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις της Grecale που διαθέτουν και θερμικό κινητήρα, η Folgore ξεχωρίζει αισθητικά -προφανώς- από την έλλειψη εξατμίσεων και από τις ειδικές της ζάντες, διάστασης 19-21 ιντσών. Κι ακόμη, από τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στη γρίλια και από άλλες στο αμάξωμα που έχουν το χρώμα του χαλκού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό διαφέρει κυρίως στο υλικό του, που είναι κατά κύριο λόγο το βιώσιμο Econyl, ενώ στο ταμπλό και στα καθίσματα αναγράφεται με την καλλιγραφική της γραμματοσειρά η λέξη Folgore. Η ίδια βρίσκεται και στα φτερά των εμπρός τροχών. Κατά τα άλλα, παραμένει ίδιος ο σχεδιασμός, με τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα, και την τρίτη οθόνη 8,8'' στο άνω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Προς το παρόν η Maserati δεν έχει γνωστοποιήσει πότε προγραμματίζει να φέρει τη Grecale Folgore στην Ευρώπη. Δεδομένου ότι βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας από άποψη ισχύος, και τα EV παραμένουν πιο ακριβά από τα θερμικά, θεωρητικά η τιμή της θα ξεπερνά τις 118.400 ευρώ της Grecale Trofeo.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ