Η Νορβηγία φορολογεί τα ηλεκτρικά οχήματα

Porsche Taycan Snow

Η νέα κυβέρνηση που αναμένεται να προκύψει στη σκανδιναβική χώρα σκοπεύει να θεσπίσει -με τις «ευλογίες» του ΔΝΤ- ένα κλιμακωτό σύστημα φορολόγησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κόστους άνω των 60 χιλιάδων Ευρώ.

Μέχρι στιγμής, η Νορβηγία έχει δώσει τόσο ισχυρά κίνητρα για την αγορά καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που το 90% των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα τον Αύγουστο αφορούσε σε εξηλεκτρισμένα -υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά- αυτοκίνητα.

Όμως, η κεντρο-αριστερή κυβέρνηση που φαντάζει ως επικρατέστερη να κερδίσει τις επερχόμενες εκλογές, έχει δεσμευθεί ότι θα επιβάλλει ένα κλιμακωτό σύστημα φορολόγησης των υπερπολυτελών EV.

Τα ηλεκτρικά κόστους μέχρι 60 χιλιάδων Ευρώ θα εξακολουθήσουν να έχουν μηδενικό φόρο. Τα πιο ακριβά EV θα φορολογούνται επί του ποσού πάνω από την τιμή αυτή, με φόρο που θα αυξάνεται αναλογικά - ξεκινώντας από ποσοστό 25 τοις εκατό. Για παράδειγμα, στην τιμή των 78.000 Ευρώ περίπου μιας Porsche Taycan, θα φολορογείται με 25% το ποσό των 18.000 Ευρώ – που σημαίνει ότι ο φόρος που θα προστίθεται θα είναι της τάξης των 4.500 Ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόμμα των εργατικών στη Νορβηγία υποστηρίζει ότι αυτός είναι ένας φόρος που συνδέεται με την κοινωνική δικαιοσύνη. Αντίστοιχο φόρο πολυτελείας έχουν επιβάλλει στα πολύ ακριβά νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και άλλες χώρες, όπως ο Καναδάς, που εξοικονομούν μεγάλες επιδοτήσεις από τα υπερπολυτελή EV.

Εξάλλου, και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το γνωστό μας ΔΝΤ, πρόσφατα δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία αιτιολογεί την άποψη ότι έχει έρθει πια ο καιρός να φορολογηθούν τα υπερπολυτελή EV στη Νορβηγία - δεδομένου ότι η εξαίρεση φορολογίας από αυτά κοστίζει στη Νορβηγία περίπου 2 δισεκατομμύρια Ευρώ το χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα χρήματα αυτά, συνεχίζει το ΔΝΤ, μπορούν να επενδυθούν σε διαφορετικές περιβαλλοντολογικές πολιτικές. Αυτό, φυσικά, βρίσκει αντιρρήσεις από τη νορβηγική Ένωση Εισαγωγέων Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων, η οποία υποστηρίζει ότι τώρα δεν είναι ο κατάλληλος καιρός να χαλάσει ένα περιβαλλοντικό μέτρο που αποδίδει, προς όφελος κάποιου άλλου που θα έχει άνγωστη έκβαση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ