Στην πέμπτη του γενιά το άλλοτε κραταιό MPV της Renault ανεβαίνει στο τρένο της εποχής: μεταμορφώνεται σε SUV για να αποτελέσει την αμιγώς ηλεκτρική πρόταση εναλλακτικά του Austral.
Το Scenic ήταν με την πρώτη του γενιά το 1996 ένας από τους «προπάτορες» της μεγάλης στροφής προς τα MPV -αυτά που κάποτε αποκαλούσαμε «πολυμορφικά»- καθώς οι οικογένειες αποζητούσαν μεγαλύτερους χώρους και μεταμορφικές δυνατότητες. Οι επόμενες τρεις γενιές του ήρθαν το 2003, το 2009 και το 2015 - όλες με εκσυγχρονισμένη σχεδίαση και τεχνολογικές αναβαθμίσεις.
Ωστόσο, τόσο η τρίτη όσο και κυρίως η τέταρτη γενιά του άρχισαν να διανθίζονται με SUV στοιχεία, καθώς τα υπερυψωμένα οικογενειακά οχήματα ελεύθερου χρόνου άρχισαν να κερδίζουν όσο και περισσότερο έδαφος τη δεκαετία του 2010.
BUY NOW
Τώρα που τα SUV κυριάρχησαν ολοκληρωτικά στην αγορά, ήρθε η ώρα για το Scenic να μετασχηματιστεί εκ νέου στο ρεύμα της εποχής: να γίνει και αυτό ξεκάθαρο SUV, καθώς και αμιγώς ηλεκτρικό - στο πλαίσιο της μακροχρόνιας στρατηγικής «Renaulution» της γαλλικής εταιρείας, που περιλαμβάνει και την αναγέννηση των Renault 4 και Renault 5 με ηλεκτροκινητήρες.
«Δεν θα κατασκευάσουμε άλλο ένα MPV, θα φτιάξουμε ένα πιο προοδευτικό μοντέλο από αυτό» είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Luca De Meo, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι το νέο Scenic πρέπει να προσφέρει περισσότερο χώρο και ηλεκτρική αυτονομία από το νέο Megane E-Tech.
Η τέταρτη και τελευταία MPV γενιά του Scenic αφαιρέθηκε από τη γκάμα της εταιρείας το 2021, και ένα χρόνο αργότερα ήρθε το Scenic Vision Concept που έδωσε τις πρώτες ενδείξεις για το σχεδιαστικό μέλλον του νέου Scenic. Η πέμπτη του γενιά θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV στις διαστάσεις του νέου Austral, το οποίο διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικά συστήματα κίνησης.
Ο Gilles Vidal, διευθυντής σχεδιασμού της Renault, είπε ότι το νέο Scenic θα είναι «κατά 90%» παρεμφερές σχεδιαστικά με το Scenic Vision Concept. Αυτό ισχύει για την εξωτερική του σχεδίαση, καθώς το εσωτερικό δεν θα παραχθεί με το οβάλ τιμόνι, ούτε με πολλές από τις φουτουριστικές ακροβασίες του ταμπλό.
Από τα πρωτότυπα του νέου Scenic που δοκιμάζονται στους δρόμους της Γαλλίας, κάτω από το έντονο καμουφλάζ μπορούμε να δούμε ορισμένες λεπτομέρειες της μάσκας που παραπέμπουν απολύτως στο πρωτότυπο Scenic Vision Concept. Κι ακόμη, SUV στοιχεία όπως τις μαύρες πλαστικές αψίδες στους θόλους των τροχών, αλλά και την ανοδική προς τα πίσω γραμμή των ώμων.
Το νέο Scenic θα βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV, η οποία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Renault Megane E-Tech Electric και αντίστοιχα στο Nissan Ariya, στο πλαίσιο της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας. Η αρχιτεκτονική αυτή θα επιτρέψει την ύπαρξη τριών διαφορετικών εκδόσεων μπαταρίας: η πιο οικονομική θα είναι χωρητικότητας 40 kWh και αυτονομία περίπου 320 χιλιομέτρων, απευθυνόμενη κυρίως σε όσους κινούνται στην πόλη.
Η ενδιάμεση έκδοση θα έχει μπαταρία 60kWh με βέλτιστη φόρτιση 15-80% σε 30 λεπτά και θα δίνει τη δυνατότητα ταξιδιών, ενώ η κορυφαία έκδοση εκτιμάται ότι μπορεί να έχει τη μπαταρία των 87kWh του Nissan Ariya, με έναν ηλεκτροκινητήρα 239 ίππων ή δύο μοτέρ 302 hp.
Όσο για το εσωτερικό, είναι δεδομένο ότι οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το Megane θα διευρύνουν τους χώρους επιβατών και αποσκευών, καθώς και ότι -πιστό στην παράδοση- το Scenic θα προσφέρει πολλαπλές επιλογές διαμόρφωσης του εσωτερικού - ακόμα και μεταμόρφωσής του σε van για τη μεταφορά αντικειμένων.
Αντιθέτως, η ψηφιακή τεχνολογία του ταμπλό θα υιοθετηθεί αυτούσια από το Megane, με την κάθετη ψηφιακή οθόνη 12'' για τα πολυμέσα -με το λογισμικό της Google- σε συνδυασμό με την οριζόντια οθόνη 12,3'' για τον πίνακα οργάνων. Όλα αυτά θα περικλύονται με υλικά που θα είναι σε μεγάλο ποσοστό βιώσιμα.
Το νέο Renault Scenic θα κάνει την πρεμιέρα του μέσα στο 2024 και θα διατίθεται αποκλειστικά ως πενταθέσιο - σε αντίθεση με το Austral που έχει επταθέσια έκδοση (με την ονομασία Espace). Παρόλα αυτά, στη Γαλλία φημολογείται ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε στο μέλλον να τροποποιηθεί για να δημιουργηθεί και ένα επταθέσιο Grand Scenic (δηλαδή η ηλεκτρική εναλλακτική του Espace).
Επιπλέον, η τοποθέτηση δύο ηλεκτροκινητήρων θα μπορούσε να δώσει τη δυνατότητα αναβίωσης του τετρακίνητου Scenic RX4. Αντίθετα, δεν πρόκεειται να υπάρξει μια σπορ έκδοση του νέου Scenic EV (όπως θα υπάρξει για το νέο Renault 5), καθώς η Alpine φτιάχνει ένα αποκλειστικά δικό της SUV πάνω στην πλατφόρμα CMF-EV, το GT X-Over που θα αποκαλύψει το 2025.