Με όνομα επνευσμένο από έναν περιβόητο τυφώνα της Αδριατικής, το υπερυψηλών επιδόσεων δημιούργημα της κροατικής Rimac Automobili φτάνει τα 300 km/h σε 9,3'', κοστίζει 2 εκατομμύρια δολάρια και θα κατασκευαστεί σε μόλις 150 αντίτυπα.
Η Nevera, η τελική εκδοχή του πρωτοτύπου C_Two που η εταιρεία παρουσίασε πριν από τρία χρόνια και δεύτερο ολοκληρωμένο hypercar της ιστορίας της Rimac, βρίσκεται στα τεχνολογικά υψίπεδα της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης, με εκκωφαντικές επιδόσεις.
Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες γεννούν 1.914 ίππους και 2.360 Nm ροπής, που κάνουν το κροατικό διθέσιο hypercar να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 1,97 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο εντυπωσιακό, ίσως, είναι το γεγονός ότι από στάση η Nevera χρειάζεται μόλις 9,3'' για να αγγίξει τα 300 km/h, και στα 400 μέτρα έχει ταχύτητα εξόδου 412 km/h.
BUY NOW
Σε τέτοιες περιστάσεις, φυσικά, η αυτονομία της μεγάλης μπαταρίας των 120 kWh εξανεμίζεται ραγδαία. Αλλά με φυσιολογικό ρυθμό, η Rimac διατείνεται ότι το hypercar έχει αυτονομία 550 χιλιομέτρων (με μετρήσεις κατά τον κύκλο WLTP).
Ένα εντυπωσιακό, επίσης, στοιχείο σχετικά με τη φόρτισή της είναι ότι επιδέχεται σύνδεση με τον τιτάνιο φορτιστή 500 kWh, με τον οποίο χρειάζεται 22 λεπτά για την κατά 80 τοις εκατό πλήρωση της μπαταρίας.
Η μπαταρία, ως φέρων στοιχείο του σασί (και όχι τοποθετημένη εκ των υστέρων σε υπάρχον δάπεδο), βελτιώνει κατά 37 τοις εκατό τη στρεπτική ακαμψία του ανθρακονημάτινου πλαισίου. Με αυτή τη μεγάλη μπαταρία το βάρος της Nevera φτάνει τα 2.150 κιλά, που κατανέμονται κατά 48/52 τοις εκατό αντίστοιχα στον εμπρός και πίσω άξονα.
Έτσι, για την πέδησή του αυτοκινήτου η Rimac έχει τοποθετήσει κεραμικά δισκόφρενα 390 χιλιοστών με εξαπίστονες δαγκάνες - και δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πόση ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία κατά τη διάρκεια τόσο ισχυρού φρεναρίσματος. Για την ακρίβεια, η κροατική εταιρεία υποστηρίζει ότι είναι η υψηλότερη ποσότητα ενέργειας που ανακτάται σε σχέση με κάθε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής.
Τέλος, εξίσου εντυπωσιακή είναι και η αεροδυναμική μελέτη του αυτοκινήτου, 34 τοις εκατό βελτιωμένη στη Nevera σε σχέση με τα αρχικά της πρωτότυπα. Ο οδηγός έχει, μάλιστα, δύο επιλογές ρύθμισης: τη "Low Drag", που με κατεβασμένες πτέρυγες μειώνει την αντίσταση στον αέρα με συντελεστή Cd 0.30, και τη "High Downforce" που αυξάνει κατά 326 τοις εκατό την παραγώμενη άντωση για την πανίσχυρη πρόσφυση στις στροφές.