Η αμερικανική Rivian τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες για την ευρωπαϊκή αγορά, με αιχμή του δόρατος το νέο της -και πιο συμπαγές σε διαστάσεις- ηλεκτρικό SUV R2.
Η start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ διευρύνει με γοργούς ρυθμούς της γκάμα της, και το νέο της R2 -το μικρότερο σε διαστάσεις μοντέλο της- παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον για την ευρωπαϊκή αγορά.
Κι αυτό διότι το R2 είναι πολύ πιο συμπαγές από τα μεγάλα Rivian R1S και R1T, το πρώτο SUV και το πρώτο Pick-up αντίστοιχα της γκάμας της φίρμας, τα οποία λόγω διαστάσεων είναι περισσότερο ταιριαστά στην αμερικανική αγορά.
BUY NOW
Το 2026, λοιπόν, το Rivian R2 θα αποτελέσει στην ήπειρό μας άλλη μια επιλογή από την πληθώρα των συμπαγών ηλεκτρικών SUV που πλημμυρίζουν την αγορά, προερχόμενα από την ίδια την Ευρώπη, από την Ασία, και από τις ΗΠΑ. Θα είναι, με λίγα λόγια, μια εναλλακτική πρόταση της Ford Mustang Mach-E ή της επερχόμενης BMW iX3.
Στην Αμερική η τιμή του R2 θα ξεκινά από τις 45.000 δολάρια, δηλαδή λίγο πάνω από 41 χιλιάδες ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία. Το R2 είναι ένα 5θέσιο SUV, το οποίο θα διατίθεται με την επιλογή ενός, δύο ή τριών ηλεκτροκινητήρων. Στην τελευταία περίπτωση οι επιδόσεις του θα είναι εκρητικές, καθώς θα σημειώνει το sprint 0-100 km/h σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα. Δηλαδή 1,4'' ταχύτερα από το κορυφαίο Tesla Model Y.
Αντίστοιχα θα υπάρχουν δύο επιλογές μπαταρίας, άγνωστης μέχρι στιγμής χωρητικότητας, και η μεγαλύτερη των δύο θα προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Πάντως, σε σχέση με το R1, η μπαταρία του R2 έχει κυλινδρικές κυψέλες 4695 που προσφέρουν μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα. Η φόρτιση 10-80% θα γίνεται σε λιγότερα από 30 λεπτά, σε ταχυφορτιστή.
Η Rivian έχει φορτίσει να προσδώσει εξαιρετικά καλές εκτός δρόμου δυνατότητες στο R2, ανεβάζοντας την απόστασή του από το έδαφος στα 25 εκατοστά και φορτίζοντας με μικρούς προβόλους να εξασφαλίσει εξαιρετικές γωνιές προσέγγισης και διαφυγής.
Παράλληλα, προσφέρει επιλογές άνεσης όπως την πλήρη αναδίπλωση όλων των καθισμάτων για τη διαμόρφωση επίπεδου χώρου φόρτωσης ή το άνοιγμα (προς τα κάτω) του τζαμιού της πίσω πόρτας για πιο σύντομη φόρτωση μικρότερων αντικειμένων.
Επίσης, διαθέτει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο εμπρός (frunk) και πίσω πόρτα που κατεβαίνει και λειτουργεί ως κάθισμα, εν στάσει. Και βεβαίως η Rivian δίνει έμφαση στο γεγονός ότι το εσωτερικό αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από βιώσιμα υλικά.
Μια καινοτομία εδώ είναι οι δύο περιστροφικοί διακόπτες στο τιμόνι, με τους οποίους ο οδηγός ελέγχει τα πάντα στις δύο ψηφιακές οθόνες - του πίνακα οργάνων στο οπτικό του πεδίο, καθώς και της τεράστιας οριζόντιας οθόνης πολυμέσων, συνδεσιμότητας και πλοήγησης στο κέντρο του ταμπλό.