Σε ποιο μέρος οι φορτιστές ηλεκτρικών είναι περισσότεροι από τις αντλίες βενζίνης

Στην καρδιά της αμερικανικής αυτοκινητιστικής κουλτούρας, και φυσικά της Tesla και της Rivian, η ηλεκτροκίνηση κυριαρχεί καθώς στην Πολιτεία υπάρχουν σχεδόν 50% περισσότεροι φορτιστές από ό,τι αντλίες καυσίμου.
Η Καλιφόρνια δεν είναι μόνο η γενέτειρα των δύο δημοφιλέστερων αμερικανικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και η Πολιτεία όπου η βενζίνη κοστίζει όσο πουθενά αλλού στις ΗΠΑ. Έτσι, περίπου το 25% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Καλιφόρνια το 2023 ήταν ηλεκτρικά - αν και ο ρυθμός ανάπτυξης έχει (και εκεί) αρχίσει να επιβραδύνεται ελαφρώς.

Με την υψηλότερη, λοιπόν, ενσωμάτωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, δεν είναι περίεργο ότι οι φορτιστές στην Πολιτεία της Καλιφόρνιας ξεπερνούν πλέον αριθμητικά τις αντλίες βενζίνης. Ενδεικτικό, μάλιστα, είναι ότι ο αριθμός των διαθέσιμων σταθμών φόρτισης διπλασιάστηκε μόνο μέσα στο 2024.
BUY NOW
Αυτό το στοιχείο προέρχεται από το γραφείο του κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, Gavin Newsom, που ανακοίνωσε πρόσφατα ότι υπάρχουν πλέον 48% περισσότεροι φορτιστές EV από ακροφύσια καυσίμου στην πολιτεία.

«Η Καλιφορνέζικη Επιτροπή Ενέργειας (CEC) εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου 120.000 αντλίες βενζίνης, σε σύγκριση με 178.000 δημόσιους και κοινόχρηστους φορτιστές», αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.
Βέβαια, η εμπειρία φόρτισης δεν είναι ακόμα ίδια με τον ανεφοδιασμό καυσίμου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συντριπτική πλειονότητα των φορτιστών -162 από τους 178 χιλιάδες- είναι πιο αργοί Level 2 φορτιστές.

Μόνο περίπου 16.000 είναι δημόσιοι ταχυφορτιστές DC, που αποτελούν το πλησιέστερο αντίστοιχο ενός βενζινάδικου στον κόσμο των EV. Παρόλα αυτά, σε όλη την Αμερική οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών φορτίζουν το όχημά τους στο σπίτι τους.
Ο κυβερνήτης Gavin Newsom δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, λέγοντας: «Την ώρα που η ομοσπονδιακή κυβέρνηση προσπαθεί να δυσκολέψει τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Καλιφόρνια κάνει το αντίθετο».

Η αναφορά του στοχεύει άμεσα στις προσπάθειες της κυβέρνησης Trump να σταματήσει τη χρηματοδότηση δημόσιων φορτιστών, που είχε εγκριθεί από το Κογκρέσο, και να τερματίσει τις φοροαπαλλαγές για την αγορά EV.
Παρά τις ομοσπονδιακές πιέσεις, η Καλιφόρνια ετοιμάζει επένδυση 1,4 δισ. δολαρίων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων. Η Πολιτεία εργάζεται επίσης για τη βελτίωση της αξιοπιστίας των φορτιστών και την επιτάχυνση της αδειοδότησης για νέους σταθμούς φόρτισης.

Βεβαίως, η εφαρμογή όλων αυτών εξαρτάται από τις πολιτικές εξελίξεις. Σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό ειδησεογραφικό οργανισμό CalMatters, μέχρι το 2030 το 68% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην πολιτεία θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Μέχρι το 2035, η πώληση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων θα απαγορευτεί εντελώς.
Ωστόσο, αυτά τα σχέδια αναμένεται να αμφισβητηθούν νομικά ή να ακυρωθούν μέσω νομοθετικών παρεμβάσεων από τη νέα κυβέρνηση Trump. Η πολιτεία της Καλιφόρνιας έχει εδώ και χρόνια το δικαίωμα να θέτει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών από την υπόλοιπη χώρα, τα οποία ακολουθούν τουλάχιστον ακόμα 12 ακόμα Πολιτείες.