Citroen e-C3

Skoda Enyaq RS Race: Η «άγρια» πλευρά ενός ηλεκτρικού οικογενειακού SUV

Skoda Enyaq RS Race

Η Skoda Motorsport παρουσίασε το όραμά της για ένα πλήρως αγωνιστικό, ηλεκτρικό SUV, κάνοντας το οικογενειακό Enyaq να μοιάζει με μια αγωνιστική Fabia Rally2 σε μεγέθυνση.

Οι Τσέχοι έχουν τους αγώνες ράλι “στο αίμα τους”, πλέον, ύστερα από δεκαετίες ενασχόλησης με το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Η εμπειρία αυτή έχει προσδώσει στη Skoda Motorsport τέτοια τεχνογνωσία, που δεν της ήταν καθόλου δύσκολο να μετατρέψει σε ένα ωμό rallycar ακόμα και την οικογενειακή, ηλεκτρική “ναυαρχίδα” της εταιρείας: το Enyaq.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασισμένο στο Enyaq Coupe RS, το Enyaq RS Race έχει υποστεί αρκετές αγωνιστικές τροποποιήσεις - αλλά και κάτι ακόμα: περιλαμβάνει πληθώρα από βιώσιμα υλικά, τα οποία όχι μόνο μειώνουν το βάρος -σε σχέση με την έκδοση παραγωγής- κατά συνολικά 316 κιλά, αλλά και ανοίγουν νέους οικολογικούς δρόμους για τους Τσέχους.

Το Enyaq RS Race είναι χαμηλωμένο κατά 70 mm σε σύγκριση με την έκδοση παραγωγής. Ξεχωρίζουν, από την πρώτη ματιά, οι διογκωμένοι του προφυλακτήρες με μεγάλους αεραγωγούς, το μεγάλο splitter στον μπροστινό μαζί με την αγωνιστική αεροτομή στην ουρά, ο θηριώδης διαχύτης και η συστοιχία από μικρά πτερύγια εκεί που τελειώνει η οροφή.

Στο εσωτερικό προστέθηκε, φυσικά, κλωβός ασφαλείας, καθώς και αγωνιστικά καθίσματα με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, νέο σύστημα διεύθυνσης με αγωνιστικό τιμόνι, ο κλασσικός μεγάλος αγωνιστικός μοχλός του χειροφρένου, σύστημα πυρόσβεσης και πολλά άλλα. Τα τρία τελευταία, μαζί με τα αλουμινένια πεντάλ, προέρχονται από το αγωνιστικό Fabia RS Rally2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αγωνιστικές τροποποιήσεις του Enyaq RS Race συνεχίζονται με κεραμικά δισκόφρενα από ανθρακονήματα, με δαγκάνες δέκα εμβόλων και νέο σύστημα ψύξης των φρένων, που κρύβονται όλα πίσω από τις ειδικά σχεδιασμένες και αεροδυναμικές νέες ζάντες 20 ιντσών.

Η ψύξη έχει επίσης αναθεωρηθεί πλήρως, με την εισαγωγή αέρα προς το ψυγείο να βρίσκεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να μην ρέει αέρας μέσα από το καπό στο αυτοκίνητο. Αυτό οδήγησε στην αλλαγή της θέσης του ψυγείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ηλεκτρική μονάδα ισχύος παραμένει ως έχει, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 250 kW και μπαταρία 82 kWh. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται και εδώ ηλεκτρονικά στα 180 km/h, αλλά το σημαντικά μειωμένο βάρος σημαίνει ότι το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.

Το Enyaq RS Race εκπέμπει, επίσης, έναν τεχνητό και χαρακτηριστικό ήχο που συνεχίζει να ακούγεται και πάνω από τα 30 km/h - ενισχύοντας, έτσι, τη συνολική αγωνιστική ατμόσφαιρα και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στο θέμα των βιώσιμων υλικών του Enyaq RS Race, τα AmpliTex και PowerRibs χρησιμοποιούν ίνες λιναριού και προέρχονται από την Bcomp, η οποία τα εξελίσει ως εναλλακτική λύση στα μέρη από ανθρακονήματα.

Σε σύγκριση με το ανθρακόνημα, το αποτύπωμα άνθρακα αυτών των μερών είναι έως και 85% χαμηλότερο, ενώ διατηρούνται τα οφέλη του χαμηλού βάρους και της υψηλής αντοχής. Το Enyaq RS Race χρησιμοποιεί αυτά τα υλικά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό: σε προφυλακτήρες, λασπωτήρες, πίσω φτερό, οροφή (αντικαθιστώντας τη γυάλινη οροφή της έκδοσης παραγωγής), ταμπλό, πάνελ πόρτας και πατάκια οδηγού και συνοδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Skoda χρησιμοποιεί αυτό το είδος υλικού για τόσο μεγάλα, σημαντικά και περίπλοκα μέρη. Εδώ, σε αυτό το πρωτότυπο, δοκιμάζονται με σκοπό ίσως κάποια μέρα να βρουν τον δρόμο τους στην παραγωγή.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Enyaq RS Race δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό rallycar της Skoda. Πριν από τρία χρόνια, η Skoda Motorsport εξέλιξε σε συνεργασία με την Kreisel Electric και την ομάδα Baumschlager Rallye & Racing το πρωτότυπο Skoda RE-X1.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ