Τα μοντέλα της Leapmotor έρχονται στην Ευρώπη -Ποια είναι

Leapmotor C10

Με τη στρατηγική κίνηση της αγοράς του 20% της κινεζικής Leapmotor, ο όμιλος Stellantis αλλάζει τα δεδομένα στον ανταγωνισμό των ευρωπαϊκών και κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ήπειρό μας.

Από τη συμφωνία αυτή, η Stellantis θα αποκτήσει μερίδιο 51% των πωλήσεων των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Leapmotor στην Ευρώπη, καθώς και την τεχνογνωσία από τις προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που έχει αναπτύξει η κινεζικής εταιρεία. Και η τελευταία θα καρπωθεί τη δίοδο που της προσφέρει η Stellantis για την επέκτασή της στην ευρωπαϊκή αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Leapmotor γεννήθηκε ως start-up επιχείρηση στην Hangzhou της Κίνας το 2015 με εξειδίκευση στην έρευνα, εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Τα πρώτα της προϊόντα προέκυψαν το 2019, ενώ έναν χρόνο νωρίτερα -στην έκθεση CES της Ασίας- η εταιρεία είχε ανακοινώσει το πρώτο εγχώριο chip τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), το 'Lingxin 01', για χρήση σε αυτοκίνητα.

Το Μάιο του 2020 η εταιρεία συνεργάστηκε με την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία FAW για την εξέλιξη της ηλεκτρικής αλλά και ηλεκτρονικής τεχνολογίας των αυτοκινήτων τους, ενώ τον Οκτώβριο του 2023 μπήκε σε διαπραγματεύσεις με τον όμιλο Stellantis, που κατέθεσε πρόταση εξαγοράς του 20% της Leapmotor, έναντι 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Leapmotor T03
Leapmotor T03

Η αγορά του μεριδίου αυτού προχώρησε, και έτσι τον Μάιο του 2024 ιδρύθηκε το παρακλάδι Leapmotor International, μια κοινοπραξία των Stellantis-Leapmotor με αντικείμενο την παραγωγή και διανομή ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Leapmotor σε αγορές εκτός Κίνας - κατά κύριο λόγο στην ευρωπαϊκή. Στην κοινοπραξία αυτή η Stellantis κατέχει το 51% και η Leapmotor το άλλο 49%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Leapmotor C11
Leapmotor C11

Σύμφωνα με το πλάνο, η Leapmotor International θα ξεκινήσει τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων από το Σεπτέμβριο του 2024 σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η γκάμα της Leapmotor έχει προς το παρόν έξι μοντέλα, και στοχεύει να παρουσιάζει κι από ένα καινούριο το χρόνο για την προσεχή τριετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά η Stellantis εξέτασε το ενδεχόμενο να κατασκευάζει το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της κοινοπραξίας -το Leapmotor T03- στο εργοστάσιο του Mirafiori, στο Τορίνο, αλλά τελικά επέλεξε εκείνο του Tychy στην Πολωνία.

Τώρα, επίσης, ανακοινώθηκε ότι το εργοστάσιο της Stellantis στη Rivalta, κοντά στο Τορίνο, θα γίνει κέντρο διανομής ανταλλακτικών της Leapmotor από τον Ιούλιο του 2024. Η εγκατάσταση αυτή σήμερα χρησιμοποιείται για τη διανομή των ανταλλακτικών και εξαρτημάτων της Mopar.

Leapmotor C01
Leapmotor C01

Η κίνηση αυτή έγινε δεκτή από τα συνδικάτα των εργαζομένων, καθώς βλέπουν ότι η κατασκευή κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η διανομή των ανταλλακτικών τους θα έχει θετικό αντίκτυπο για την εργασία τους. Ο Gianni Mannori, επικεφαλής του συνδικάτου στο Mirafiori, εξέφρασε την άποψη ότι η κατασκευή κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Τορίνο μπορεί να αναζωογονήσει το ιστορικό αυτό εργοστάσιο και την τοπική οικονομία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ