Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της CUPRA, πιστό στο σπορτίφ προσανατολισμό της ισπανικής εταιρείας, το Coupe-SUV Tavascan, θα λανσαριστεί στην αγορά το 2024 με αυτονομία 550 χιλιομέτρων.
Μετά το Born, η CUPRA διευρύνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών της αυτοκινήτων με το Tavascan που παρουσίασε τον Απρίλιο εβδομάδες στην τελική του έκδοση παραγωγής - η οποία διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την αισθητική που είχαμε δει στο πρωτότυπο και συμβάλλει στον περαιτέρω διαχωρισμό της CUPRA από τη μητρική SEAT.
Το Tavascan, όπως και τα άλλα CUPRA, παραθέτει ένα σχέδιο με γωνίες και αιχμές που το κάνει σημαντικά πιο δυναμικό σε εμφάνιση από ανταγωνιστές όπως το Nissan Ariya ή τη Ford Mustang Mach-E. Το παρ-μπριζ με τις μαύρες γυαλιστερές εμπρός κολόνες προσομοιώνουν τη ζελατίνα αγωνιστικού κράνους, ενώ συνεχίζονται και εδώ οι χαρακτηριστικές της Cupra λεπτομέρειες στο χρώμα το χαλκού.
BUY NOW
Πολύ ιδιαίτερος είναι ο σχεδιασμός του ρύγχους, με τη μαύρη επιφάνεια και τους αεραγωγούς του εμπρός προφυλακτήρα, τα ξεχωριστά φώτα από αποτελούνται από τρία τριγωνικά LED σε κάθε πλευρά, καθώς και το φωτιζόμενο έμβλημα της CUPRA στο χείλος του καπό.
Το ίδιο μοτίβο των τριών LED συνεχίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα, με τη διαφορά ότι εκεί συνδέονται με μια ενιαία οριζόντια μπάρα που διαθέτει στο κέντρο της το επίσης φωτιζόμενο logo της εταιρείας. Πάνω από αυτή βρίσκεται η ενσωματωμένη πτέρυγα και κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα ο διαχύτης.
Βασισμένο στην πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου VW, που χρησιμοποιεί το Born αλλά και τα Volkswagen ID.4 και Audi Q4 e-tron, το Tavascan είναι πιο πλατύ και πιο χαμηλό από το Nissan Ariya, καθώς και μεγαλύτερο σε μήκος καθώς φτάνει τα 4,644 μέτρα. Ως αποτέλεσμα, ο χώρος αποσκευών του αγγίζει τα 540 λίτρα, που είναι σημαντικά μεγαλύτερος της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού.
Το εσωτερικό είναι οδηγοκεντρικό, ιδιαίτερα σπορτίφ, με την κεντρική κονσολα που διαχωρίζει τις δύο εμπρός θέσεις και συνεχίστηκε αυτούσια από το πρωτότυπο. Η κονσόλα αυτή συνδέεται με το ταμπλό και έχει αποθηκευτικό χώρο κάτω της, διαμορφώνοντας μια πολύ δυναμική εικόνα που συμπληρώνεται από τα καθίσματα τύπου bucket.
Για την επένδυση του εσωτερικού παρέχεται η επιλογή υφάσματος από ανακυκλωμένα υλικά ή από μικροΐνες, ενώ η κεντρική κονσόλα, οι επενδύσεις των θυρών και η γραμμή στο χρώμα του χαλκού που διατρέχει το κάτω μέρος του δημιουργούν πολλαπλές χρωματικές αντιθέσεις.
Το κέντρο του ταμπλό φιλοξενεί την τεράστια οθόνη αφής 15 ιντσών που προέρχεται από το Volkswagen ID.7, τη μεγαλύτερη οθόνη που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα CUPRA. Στο κάτω μέρος της διαθέτει τους διακόπτες αφής για τον κλιματισμό, ενώ η οθόνη φυσικά διαθέτει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά πιο διακριτικός, με διάσταση 5.3 ιντσών, ενώ το ηχοσύστημα της Sennheiser συνοδεύεται από 12 ηχεία. Προαιρετικά θα διατίθεται και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει την ταχύτητα και τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Από πλευράς ηλεκτροκινητήρων, στο λανσάρισμά του το Tavascan θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις: η πρώτη θα έχει στον πίσω άξονά της ένα μοτέρ απόδοσης 282 ίππων και 545 Nm ροπής, σε συνδυασμό με μπαταρία ιόντων-λιθίου 77 kWh που θα του χαρίζει αυτονομία 550 χιλιομέτρων με κάθε φόρτιση.
Η δεύτερη έκδοση είναι η πιο ισχυρή VZ, η οποία υιοθετεί το σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων του VW ID.5 GTX που αποδίδει 335 ίππους και 679 Nm και επιταχύνει το ισπανικό SUV στα 0-100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία είναι ίδια με της λιγότερο ισχυρής έκδοσης, αλλά όπως είναι αναμενόμενο η αυτονομία στο Tavascan VZ πέφτει λίγο, στα 520 χιλιόμετρα.
Με τη δυνατότητα φόρτισης με ρυθμό έως και 135 kW, η μπαταρία χρειάζεται περίπου μισή ώρα για να γεμίσει σε ποσοστό 10-80% - ενώ αποκτά αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε 7 λεπτά.
Ο σπορτίφ προσανατολισμός του ισπανικού SUV συνεχίζεται και με τις επιλογές της CUPRA για την οδική του συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, οι Ισπανοί το εφοδίασαν με σπορ ανάρτηση, με προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και φυσικά με το ηλεκτρονικό πακέτο Dynamic Chassis Control Sport.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προφίλ Range, Comfort, Performance, CUPRA και Individual, ενώ το τετρακίνητο VZ θα έχει και την έξτρα επιλογή Traction. Πίσω από το τιμόνι, επιπλέον, βρίσκονται τα paddles για την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, που αντίστοιχα αυξομειώνουν το φρενάρισμα με το άφημα του γκαζιού.
Το Tavascan, που εξοπλίζεται με την πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του ομίλου Volkswagen (με adaptive cruise control, έλεγχο λωρίδας, υποβοήθηση παρκαρίσματος μέσω του smartphone και με το Connected Travel Assist, μεταξύ άλλων) θα διατίθεται με ζάντες 19 έως 21 ιντσών - και οι μεγαλύτερες θα συνοδεύονται με ελαστικά επιδόσεων.
Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές του, αλλά αναμένεται να είναι παρεμφερείς με του Volkswagen ID.5 και του επερχόμενου Polestar 4 στην Ευρώπη. Θα παράγεται στο εργοστάσιο της VW στο Anhui της Κίνας και αναμένεται η διάθεσή του στην ήπειρό μας μέσα στο 2024.
Διαβάστε επίσης: