Toyota: Φέρνει την επανάσταση στις μπαταρίες

Toyota Electrified Range 2021

Ο ιαπωνικός γίγαντας έχει θέσει στόχο μείωσης κατά 50 τοις εκατό του κόστους της μπαταρίας ανά αυτοκίνητο, ξεκινώντας από το ηλεκτρικό Crossover Toyota bZ4X που θα διαθέτει από το 2022.

Ο Τεχνικός Διευθυντής της εταιρείας, Masahiko Maeda, ανακοίνωσε πως για να πετύχει το σκοπό αυτό -που θα κάνει την ηλεκτροκίνηση πολύ πιο προσιτή στο ευρύ κοινό- η Toyota θα επενδύσει 13,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 στην εξέλιξη των μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επένδυση θα επικεντρωθεί στη μείωση κατά 30 τοις εκατό της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο ανά χιλιόμετρο. Αυτό θα επιτρέπει την τοποθέτηση μπαταριών μικρότερης χωρητικότητας, και συνεπώς χαμηλότερης τιμής σε αντίστοιχο ποσοστό.

Το περαιτέρω 20% της μείωσης της τιμής θα επιτευχθεί μέσω των κερδών που θα προκύψουν από τη μείωση του βάρους - συγκεκριμένα, στα υλικά και στη δομή του πλαισίου της μπαταρίας.

Παράλληλο πρόγραμμα της επένδυσης θα είναι και η έρευνα για την επέκταση της ζωής και τον περιορισμό της ενεργειακής απώλειας των μπαταριών. Αρχικά, με το bZ4X, η Toyota εκτιμά ότι μπορεί να περιορίσει τις απώλειες της μπαταρίας στο 10%, μετά από 10 χρόνια χρήσης.

Στο πλαίσιο αυτό, από τον περσινό Ιούνιο η ιαπωνική εταιρεία επενδύει -με δοκιμές τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο- στις μπαταρίες στερεάς μορφής (all-solid-state).

Οι μπαταρίες αυτές έχουν σημαντικά αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα και φορτίζονται ταχύτερα, αλλά το βασικό τους πρόβλημα είναι ότι χρειάζονται συχνή συντήρηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota συνεχίζει την έρευνά της πάνω στις μπαταρίες στερεάς μορφής, αλλά δεν έχει ανακοινώσει ακόμα πότε αυτές θα βρουν το δρόμο της παραγωγής για τα αυτοκίνητά της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ