
Μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν σχεδόν 9 εκατομμύρια EVs στους δρόμους της Ευρώπης.
Η Ευρώπη πρόκειται να εξοικονομήσει 20 εκατομμύρια τόνους CO2 φέτος χάρη στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στο δρόμο, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Τransport & Εnvironment (Τ&Ε). Η τελευταία κατάσταση των ευρωπαϊκών μεταφορών της T&E αποκαλύπτει ότι οι εκπομπές των μεταφορών μειώνονται διαρθρωτικά, αλλά η εξοικονόμηση άνθρακα από τις μειωμένες εκπομπές στους δρόμους υπονομεύεται από την ανάπτυξη των αεροπορικών ταξιδιών. Η T&E επισημαίνει ότι η ΕΕ δεν πρέπει να αναιρέσει τις πράσινες πολιτικές, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή της ανεξαρτησία, ακριβώς όταν αρχίζουν να λειτουργούν.

Ο τομέας των μεταφορών της Ευρώπης εξέπεμψε 1,05 δισεκατομμύρια τόνους CO2 το 2024 από 1,1 δισεκατομμύρια τόνους το 2019 - καταγράφοντας πτώση 5%. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για αυτό. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στον στόλο αυτοκινήτων της ΕΕ έχει σημειώσει απότομη άνοδο με την T&E να προβλέπει ότι θα υπάρχουν σχεδόν 9 εκατομμύρια EVs στους δρόμους της Ευρώπης μέχρι το τέλος του έτους. Χωρίς τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, επιπλέον 20 εκατομμύρια τόνοι CO2 θα διοχετεύονταν στην ατμόσφαιρα - ισοδύναμα με τις εκπομπές επτά σταθμών παραγωγής ενέργειας με άνθρακα.
BUY NOW

Ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της T&E, δήλωσε: «Οι πράσινες πολιτικές της ΕΕ αρχίζουν να επιφέρουν αποτελέσματα. Χάρη στη μετάβαση στα EVs, αρχίζουμε να βλέπουμε μια διαρθρωτική μείωση των εκπομπών στις μεταφορές. Η Ευρώπη απελευθερώνεται σιγά σιγά από την εξάρτησή της από το πετρέλαιο, αλλά ξοδεύουμε ακόμα εκατοντάδες δισεκατομμύρια σε εισαγωγές από υπερπόντιες δυνάμεις».

Παρά την πρόοδο, η Ευρώπη εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές με το 96% του αργού πετρελαίου της και το 90% του φυσικού αερίου της να προέρχεται από το εξωτερικό. Ενώ η Ευρώπη εξακολουθεί να εξαρτάται από τις εισαγωγές για βασικά υλικά για την παραγωγή μπαταριών όπως λίθιο (100%), νικέλιο (75%) και αλουμίνιο (58%), η μεγάλη διαφορά είναι ότι τα μέταλλα μπορούν να ανακυκλωθούν. Η τελευταία ανάλυση της T&E δείχνει ότι το 2030, κατά τη διάρκεια ζωής του, ένα EV θα καταναλώνει μόνο 20 λίτρα υλικών για την μπαταρία του έναντι πάνω από 12.400 λίτρα καυσίμου για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 2024, η Ευρώπη ξόδεψε 250 δισεκατομμύρια ευρώ για εισαγωγές πετρελαίου, σύμφωνα με στοιχεία της T&E.

Καθώς οι εκπομπές από τα αυτοκίνητα πρόκειται να μειωθούν, οι εκπομπές των αερομεταφορών συνεχίζουν να αυξάνονται. Οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης εξέπεμψαν 143 Mt CO2 πέρυσι, αύξηση σχεδόν 10% σε σύγκριση με το 2023. Οι εκπομπές από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα της Ευρώπης παραμένουν πεισματικά υψηλές στους 195 Mt CO2e, καθώς και οι δύο τομείς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα. Αλλά με τη ναυτιλία να περιλαμβάνεται πλέον στην αγορά άνθρακα της ΕΕ (ETS), και οι δύο τομείς μαζί θα έχουν συγκεντρώσει 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα το 2024, σύμφωνα με εκτιμήσεις T&E. Αυτό θα μπορούσε να ανέλθει σε 30 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αυτά τα κεφάλαια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών μεταξύ των πράσινων e-fuels και των παραδοσιακών ορυκτών καυσίμων, ξεκαθαρίζει η T&E.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ